1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ארוחת בוקר משותפת בגני הילדים בעלות של חמישה שקלים ליום ועד אלף שקלים בשנה. כך מוצע ביוזמה של משרד החינוך לקראת שנת הלימודים הקרובה. כל גן יוכל להצטרף לתוכנית בתנאי שתתקבל הסכמה של 75% מהורי הילדים.
במשרד החינוך מציינים שהיוזמה לקיום ארוחת בוקר משותפת נועדה להעניק חינוך תזונתי וגיוון לבריאות נכונה, קידום שוויון הזדמנויות לכל ילד, הזדמנות לעצב הרגלי אכילה של הילדים לצורך השפעה על עתידם ובריאותם, וכן סיוע במניעת חשיפת ילדים בעלי אלרגיות מסכנות חיים לאלרגן.
הארוחות שיקבלו ילדי הגנים יכללו תזונה שכוללת את כל הרכיבים הדרושים לגדילתם. כיום אין ארוחות בוקר משותפות בגני הילדים, למעט יוזמות מקומיות של ועדי הורים שארגנו פעולות כאלה.
עד היום לא היה פיקוח או שנעשתה הסדרה כלשהי על גובה גביית התשלומים מההורים שארגנו יוזמות מקומיות וגם לא על התפריט שהוגש לילדים.
יוזמות אלה באו בחלק מהמקרים מצד הורים לאלרגיים שהבטיחו בצורה כזו שילדיהם לא ייחשפו למזון מסוכן להם. במקרים אחרים ביקשו הורים להגדיל את הסיכויים שבישיבה משותפת עם כל באי הגן, ילדיהם יאכלו ארוחת בוקר בצורה מסודרת.
בדיון שנערך היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת בנושא תשלומי הורים, בישרו נציגי משרד החינוך על היוזמה לארוחת בוקר משותפת שמוגדרת כ"רכישת שירותים מרצון" בשיתוף מרכז השלטון המקומי.