גבר בן 65 נספה היום (חמישי) בשריפה בדירה בקומה רביעית בבניין מגורים ברחוב הערבה בערד. הוא חולץ מהדירה במצב אנוש, ומותו נקבע בדרך לבית החולים.
2 צפייה בגלריה
שריפה ברחוב הערבה בערד
שריפה ברחוב הערבה בערד
כבאים בדירה שנשרפה בערד
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
2 צפייה בגלריה
שריפה ברחוב הערבה בערד
שריפה ברחוב הערבה בערד
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
לפי מד"א, בשעה 08:07 התקבל דיווח במוקד 101 של הארגון במרחב נגב על שריפה בדירה בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר, שהיה מחוסר הכרה. הוא פונה בהמשך לבית החולים סורוקה שבבאר שבע עם כוויות בדרגה ג', תוך פעולות החייאה.
חובשי מד"א שמחה ציטרינבוים וישראל זיברט סיפרו: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו בו. הם הוציאו אלינו גבר כבן 60 עם כוויות קשות בגופו. מיד ביצענו בו בדיקות רפואיות. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, העלנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה מתקדמות וממשכות".
בכבאות והצלה מסרו כי קיבלו מספר קריאות על השריפה בדירה, שלפיהן ככל הנראה היה בה אדם לכוד. צוות כיבוי שהגיע למקום זיהה את השריפה, וכן עשן שחדר לדירות נוספות. חוקר שריפות מכבאות והצלה החל בחקירת האירוע.
מפקד האירוע, להב משנה יהושוע ימין, מסר כי מדובר היה באירוע מורכב של שריפה ועשן שסיכנו את כלל דיירי הבניין. לדבריו, "במקביל לפעולות החילוץ של הלכוד נאלצנו לפרוץ דירות נוספות ולבצע סריקות, כיבוי השריפה ושחרור עשן בדירות ובבניין". בהמשך הוא הסביר כי הכבאים השיגו שליטה על האירוע, וביצעו אוורור של הבניין מהעשן.
בונים נאגל, יועץ תקשורת המתגורר מעבר לכביש, סיפר ל-ynet על המתיחות שחשים תושבי הרחוב: "השריפה פרצה קצת אחרי שמונה בבוקר, בדיוק בשעה שבה עשרות ילדים ברחוב בדרכם לבתי הספר. המראה היה מזעזע וטראומטי מאוד. הצרחות של הדייר שנלחם על חייו ומבקש לקפוץ מחלון ביתו התערבו בצרחות של הילדים והילדות שעמדו למטה". הוא הוסיף כי בערד אין לכוחות הכיבוי מנוף, מה שמעלה חשש בקרב התושבים. יחד עם זאת בכבאות ציינו כי הכוחות הגיעו תוך דקה וחילצו את הדייר, וכי במקרה הזה מנוף לא היה עוזר.