2 צפייה בגלריה
הדמיות של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
הדמיות של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
הדמיה של הקו הכחול בירושלים
(צילום: עיריית ירושלים)
350 מיליון שקלים לקו הכחול ו-31 מיליון לסגול: זה התקציב שאישרה עיריית ירושלים ביום חמישי עבור העבודות על הקווים החדשים של הרכבת הקלה בעיר. התקציב, שנועד בין היתר עבור עבודות מקדימות כמו הזזת עמודי חשמל ותקשורת בתוואי הרכבת, ישמש בקו הכחול למימון העבודות גם בעמק הרפאים, ובקו הסגול במקטעים בן זכאי, יהודה הנשיא, בוליביה וגט"י.
חברת מוריה לפיתוח ירושלים, שתבצע את העבודות בשיתוף משרד התחבורה וצוות תוכנית "אב לתחבורה", כבר החלה לעבוד על שלב התכנון שהושלם כמעט ברובו. העבודה על הקו הכחול צפויה להתחיל במהלך השנה הקרובה, וכך גם העבודה על חלק משלוחת הקו הסגול.
2 צפייה בגלריה
הדמיות של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
הדמיות של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
הקו הכחול יעבור בשכונת גילה בדרום ובשכונת רמות בצפון. הדמיה
(צילום: עיריית ירושלים)
תוואי הקו הכחול, שישתרע לאורך 31 ק"מ ועל פני 52 תחנות, יעבור בין היתר בשכונת גילה בדרום העיר, ברמת אשכול ובשכונת רמות בצפון. לקו יהיו שתי שלוחות - אחת מגאולה לרמת אשכול, והשנייה מתחנת החאן למלחה. המכרז על הקו הכחול כולל בתוכו גם את הסגול, שיהווה קו רוחב בדרום העיר.
ראש העיר משה לאון אמר כי "עיריית ירושלים ממשיכה לקדם את פיתוח תשתיות התחבורה הציבורית בעיר. מדובר באישור תקציב משמעותי, שיאפשר את ביצוע העבודות על הקו הכחול. לצד אישור התקציבים, העירייה שוקדת על דרכים להקלה ותמיכה בבעלי העסקים הנמצאים באזור עבודות הרכבת הקלה. הקו הכחול יהיה קו מרכזי במארג התחבורה הציבורית של ירושלים, יקל על התנועה בעיר ויאפשר לתושביה להגיע ממקום למקום במהירות וביעילות. אנו רואים בהקמת הקו הכחול ומערך קווי הרכבת הקלה, צעד חשוב ליצירת אלטרנטיבה יעילה וירוקה לשימוש ברכב פרטי".