במבצע מיוחד שנערך בימים האחרונים המשטרה עצרה 23 חשודים במעורבות באירועי ירי ואלימות במסגרת סכסוך משפחות בכפר כנא. בין העצורים גם חמישה בני אדם החשודים בירי לעבר חצר בית בכפר לפני 10 ימים, שממנו נפצעו שבעה בני משפחה. החמישה נעצרו אתמול (שני) בפשיטה של המשטרה וכוחות מג"ב על דירת מסתור בטבריה (תיעוד הפשיטה בנגן הווידאו שבפתח הכתבה).
בנוסף לעצורים, נתפסו במסגרת המבצע, שבו השתתפו כוחות רבים מהמחוז הצפוני במשטרה, לוחמי מג"ב וכוחות יס"מ, גם שני כלי נשק מסוג M16, חמישה אקדחים, שלושה נשקים מאולתרים, רימון, עשרות מחסניות ותחמושת רבה. בתיעוד הפשיטה נראים הכוחות מגיעים משני כיוונים מנוגדים ומאגפים את הבית, לפני שחלק מהחשודים מנסים לברוח ונעצרים.
4 צפייה בגלריה
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
כלי נשק רבים נתפסו במבצע
4 צפייה בגלריה
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
אחד האקדחים

הירי לעבר חצר הבית, שם ישבו לארוחה 23 בני משפחה, אירע ב-26 באוגוסט, ובתיעוד מהמקום נצפו שני רעולי פנים נכנסים לחצר ופותחים בירי. זוג נשוי ושלושה מילדיהם נפצעו מהירי, יחד עם שני קרובי משפחה. בעקבות איסוף ממצאים בזירה והודות לפעילות משולבת של המשטרה ולוחמי מג"ב, אתמול התקבל מודיעין על מקום המחבוא של חמישה חשודים במעורבות בירי, כאמור בדירת מסתור בטבריה. בפשיטה על המקום נעצרו חמשת החשודים, בטווחי גיל שונים, ובהמשך היום המשטרה תבקש להאירך את מעצרם.
בפעילות נוספת שהתרחשה אתמול בכפר, נעצרו ארבעה חשודים נוספים ובמקום נתפס אקדח. הארבעה נעצרו לאחר שהמשטרה החלה במרדף אחר חשוד שהחל להימלט רגלית מהכוחות. בנוסף, ביום שבת האחרון, לוחמי מג"ב וכוחות הפועלים באזור הכפר זיהו חשוד שרכב על טרקטורון, ובעקבות מרדף רגלי נעצרו שלושה חשודים אחרים ובמקום נתפס אקדח.

4 צפייה בגלריה
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
חלק מכלי הנשק שנתפסו
4 צפייה בגלריה
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
ארועי אלימות  בכפר כנא ונצרת
נתפסו גם כלי נשק מאולתרים
תושבי כפר כנא הביעו תמיכה בפעילות המשטרתית ובירכו על המעצרים. "חשוב מאוד לעצור כל אדם עם נשק כי אלו אנשים שמהווים סכנה על חיינו. ראינו איך ירו לעבר משפחה שלמה ובנס לא נרצחו שם אנשים. אנחנו רוצים לחיות ללא סכנה ועם ביטחון אישי", סיפרו כמה מהם.
במקרה אחר, המשטרה לכדה חוליית ביצוע של ארגון פשע, ששני חבריה חשודים כי ירו לעבר עסקים במטרה לסחוט מהם כספים באיומים. אתמול הוגש כתב אישום נגד השניים, ג'אבר ג'אבר וסעיד תשוי, תושבי נצרת, שנעצרו עם כדור בקנה בתום מרדף אחר האופנוע שעליו רכבו הנאשמים.
החקירה החלה לפני כשלושה שבועות, אז התקבל דיווח במשטרה על הצתת רכב בשכונה המזרחית בנצרת, ועל אופנוע מסוג "טי-מקס" שנמלט מהזירה ועליו שני חשודים.
 ניידת סיור של תחנת נצרת שהייתה בסמוך למקום זיהתה מרחוק אופנוע שעונה לתיאור, ואחד החשודים שעליו נצפה אוחז באקדח. הניידת חסמה את נתיב בריחת האופנוע, שהאיץ את מהירותו והתנגש בה. כתוצאה מההתנגשות, נפצעו שני החשודים באורח קשה ובינוני, והשוטרים תפסו אקדח מסוג "גלוק" עם כדור בקנה.
בנוסף, מחומר החקירה עלה כי במשך תקופה קצרה התרחשו שני אירועי ירי בעיר, מאופנוע שעונה לתיאור הכלי שעליו רכבו השניים, ובזירות נמצאו תרמילים התואמים לאקדח ה"גלוק" שנתפס על ידי השוטרים. כמו כן, DNA של אחד הנאשמים נמצא על האקדח.
מפקד תחנת כפר כנא, סגן-ניצב ערן מזוז, מסר: "המלחמה בפשיעה נמצאת בראש סדרי העדיפויות של המשטרה. כוחות רבים פרוסים בשטח באופן סמוי וגלוי לצורך מניעה וגילוי עבירות. אנו רואים בחומרה רבה אירועי אלימות, נמשיך ונשקיע משאבים, כוחות ואמצעים במאבק נגד הפשיעה לטובת ביטחונם האישי של האזרחים".
מפקד מג"ב צפון, ניצב-משנה גולן שרוני, מסר: "לוחמי משמר הגבול משולבים יחד עם כוחות משטרת המחוז הצפוני ונלחמים יחד, כתף לכתף, בפשיעה בחברה הערבית. נחישות הלוחמים מובילה לתפיסות משמעותיות של אמצעי לחימה, סיכול ומניעה של פשיעה חמורה. אנו נמשיך לפעול יחד להגברת המשילות בצפון".