כוחות הביטחון פעלו הלילה (שבין שני לשלישי) במחנה הפליטים נור א-שמס שנמצא מזרחית לטול כרם, שם השמידו מטענים מוכנים לשימוש שנמצאו בתוך מבנה ששימש כמפקדה למבוקשים במחנה. הפלסטינים דיווחו על צעיר שנהרג ואדם נוסף שנפצע באורח אנוש במהלך חילופי האש עם הכוחות.
במסגרת הפעילות פעלו סיירת גולני, כוחות הנדסה ויהל"ם, עוקץ, מג"ב ושב"כ לסריקת מבנים ואיתור מטענים. במבנה ששימש בין היתר את מבוקשי המחנה כמפקדה, נמצאו מספר רב של מטענים המוכנים לשימוש. כוחות הנדסה השמידו את המטענים, נגרם הרס למבנה. בנוסף, במהלך הפעילות D-9 חשף מטען שהתפוצץ, לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

3 צפייה בגלריה
נור שמס
נור שמס
שרידי המבנה שהושמד בנור א-שמס, הלילה
(צילום: פלסטין פוסט)
3 צפייה בגלריה
נור שמס
נור שמס
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
3 צפייה בגלריה
 עאיד סמיח חאלד אבו חרב
 עאיד סמיח חאלד אבו חרב
עאיד סמיח חאלד אבו חרב שנהרג בחילופי האש
מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הפעילות חשודים הבעירו צמיגים, השליכו מטענים לעבר הכוחות והתנהלו חילופי ירי עם מספר חמושים, זוהו פגיעות. בנוסף, כלי הנדסי של צה"ל שפעל במרחב מחנה הפליטים על מנת לחשוף מטענים חשף מטען שהתפוצץ, אין נפגעים לכוחותינו". בפעילויות הלילה ברחבי יהודה ושומרון נעצרו 19 מבוקשים, והוחרמו כלי נשק ומחסניות.
משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי עאיד סמיח חאלד אבו חרב בן ה-21 נהרג ואחר נפצע באורח אנוש במהלך חילופי האש בין כוחות הביטחון לחמושים. לפי הפלסטינים שני דחפורים צבאיים הסתערו על המחנה, שם פשטו על מספר בתי אזרחים והציבו צלפים על הגגות.
לפני כחודש אירעו חילופי ירי בין כוח צה"ל שפעל באזור טול כרם לבין חמושים. אחד החמושים נהרג - לפי גורמים בצה"ל, לאחר שנורה ובמקביל גם נפגע מרסיסי מטען חבלה שהחזיק וניסה להשליך לעבר הלוחמים. במהלך הפעילות פרצו במקום הפרות סדר שכללו ירי, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוח וכן הפעלת מטעני חבלה. החיילים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי מדויק לעבר המחבלים. לא היו נפגעים בקרב החיילים.