הרשויות ברומא פתחו בסוף השבוע במבצע ניקוי נרחב סמוך לקולוסיאום, בעקבות מכת עכברושים שדווחה ליד האמפיתיאטרון העתיק. הרשויות פתחו במבצע הניקוי לאחר שתיירים העלו לרשתות החברתיות תמונות שבהן נראו עכברושים משוטטים סמוך למתחם.
2 צפייה בגלריה
הקולוסיאום בשעת לילה
הקולוסיאום בשעת לילה
הקולוסיאום ברומא. מכת עכברושים בגלל הזבל של התיירים
(צילום: shutterstock)
ראש מחלקת פינוי הזבל של עיריית רומא, סברינה אלפונסי, אמרה לתקשורת האיטלקית כי המבצע, אותו כינתה "התערבות מיוחדת", החל ביום שישי במטרה לאפשר מעבר בטוח באחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בארץ המגף. לדבריה המצב שם כעת "תחת שליטה", אבל הניקוי יימשך גם בימים הקרובים, בין היתר בפארקים הסובבים את הקולוסיאום ובתעלות הניקוז באזור. גם מלכודות עכברושים יונחו על ידי עובדי העירייה.
אלפונסו, שציינה כי ברומא חיים בסביבות שבעה מיליון עכברושים (2.5 על כל תושב), האשימה כי אלו נמשכו לקרבת הקולוסיאום בגלל הזבל הרב שהותירו אחריהם התיירים. בתמונות ששיתפה בפייסבוק נראים עובדים מפנים בקבוקי פלסטיק מטונפים שנערמו על הקרקע. היא ציינה כי הזבל הושאר בעיקר במקומות מוצלים, למשל מתחת לעצים, וכי הבעיה הוחמרה בגלל גלי החום האחרונים שחוותה איטליה.
2 צפייה בגלריה
מפנים את הזבל סמוך לקולוסיאום, בתמונה שפרסמה אלפונסי
מפנים את הזבל סמוך לקולוסיאום, בתמונה שפרסמה אלפונסי
מפנים את הזבל סמוך לקולוסיאום, בתמונה שפרסמה אלפונסי
(מתוך פייסבוק)
רומא מתמודדת כבר שנים ארוכות עם מצוקת תברואה שמטרידה מאוד את התושבים, ולא אחת דווח בה על ערימות אשפה לצד פחי זבל גדושים. ערימות האשפה הללו גם משכו לרחובות חזירי בר.
הקולוסיאום, שבנייתו הושלמה לפני כמעט 2,000 שנה, הוא האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי-פעם ונחשב לאחד מסמליה המובהקים ביותר של האימפריה הרומית. הוא שימש לאירוח קרבות גלדיאטורים, הוצאות להורג ומופעים של ציד חיות.