יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, זומנה היום (ראשון) לחקירה במשטרת לב תל אביב. באגודה טוענים כי המשטרה זימנה אותה לחקרה בגין "הפרעה לסדר הציבורי", אך זו סירבה למסור פרטים נוספים גם לאחר פניית ynet. עם זאת, בסופו של דבר החקירה בוטלה.
מהאגודה למען הלהט"ב נמסר לאחר ביטול החקירה: "לא ישתיקו אותנו ולא ירתיעו אותנו. העובדה שלאחר לחץ ציבורי בוטל הזימון לחקירה אומרת דרשני על העילה לאותה חקירה מלכתחילה. הקהילה הגאה נמצאת בגל הלהט"בופוביה הגדול ביותר שידעה במשך שנים והמשטרה נדרשת לטפל בכך ויפה שעה אחת קודם. זו עדות נוספת לכוח שלנו כקהילה, אנחנו נמשיך למחות ולהשמיע את קולנו בכל מקום".
1 צפייה בגלריה
הילה פאר
הילה פאר
הילה פאר
(צילום: ליאור חורש)
חקירת אחת ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, כך לפי האגודה, הייתה אמורה להתקיים ב-13:30. בתגובה לזימון, באגודה קראו "לציבור הרחב להגיע לתמוך בפאר".
באגודה למען הלהט"ב טענו כי זימונה של העומדת בראשם לחקירה הוא "ניסיון השתקה בזוי ושפל". "המשטרה מסרבת לזמן לחקירה את מחוללי הלהט"בופוביה בישראל, אבל היא כן מזמנת את מי שנאבק למען ביטחון ושוויון עבור להט"ב", נמסר, "רדיפת הקהילה הגאה שהתחילה במינויו של אבי מעוז (לסגן שר) נמשכת במשמרת של בן גביר כשר המשטרה. בושה שמדינת ישראל הגיעה לימים שהיא רודפת אחרי הקהילה".
זו אינה הפעם הראשונה שבה דמויות בולטות במחאה נגד המהפכה המשפטית מוזמנות לחקירה במשטרה. בחודש אפריל האחרון, ולאחר שפרש משטרתי תועד מכה באלה צעירה בהפגנה בתל אביב, הוא הגיש תלונה במשטרה על איומים נגדו ברשת - ובעקבות זאת המשטרה זימנה לחקירה את אחד ממובילי המחאה, רועי נוימן.
נוימן זומן לחקירה בעקבות ציוץ שפרסם נגד אותו פרש בחשבון הטוויטר שלו. מחוץ לתחנת המשטרה התקיימה אז הפגנת תמיכה בו, ובסופו של דבר הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים.
מי שמייצגת את פאר, שתגיע לחקירה היום, היא עורכת הדין וחברת הכנסת לשעבר גבי לסקי (מרצ). לדבריה, "סדרת חקירות השווא והרדיפה נמשכות. נדמה משטרת ישראל עסוקה יומם וליל ברדיפת פעילים למען הדמוקרטיה ולא בעבודתה להגן על הציבור. הגיעה השעה שהמפכ"ל יורה לאנשיו להפסיק לרדוף אנשי מחאה".
ממטה המאבק "כוח קפלן" נמסר כי "הזימון לחקירה של יו"ר האגודה למען הלהט"ב הוא עוד שלב ברדיפה של ממשלת ישראל נגד הקהילה הגאה. משטרת ישראל הופכת למשטרת בן גביר, אותו כהניסט שתועד מכה ברחובות תל אביב אישה טרנסית. המתקפה נגד הקהילה הגאה לקוחה ישירות מספר הדיקטטורה שנכתב בפולין, הונגריה וטורקיה".