נהג גרר בן 54, תושב כפר בעמק יזרעאל, חשוד שהוביל אוטובוס בחוסר זהירות וסיכן נהגים אחרים. בתיעוד שפורסם ברשתות ובעקבותיו פתחה המשטרה בחקירה, נראים הגלגלים הקדמיים של משאית הגרר מתנתקים מהכביש בשלב מסוים. "רק בנס האוטובוס לא החליק וזה לא נגמר באסון", אמר פקד גדי פינגרוט, ראש מדור תאונות דרכים במרחב העמקים.
הנהג נחקר אתמול במשרדי מרחב העמקים בעפולה, וקשר את עצמו לאירוע. לטענתו, לא הייתה לו דרך אחרת לבצע את הנסיעה. המשטרה מייחסת לו עבירות של נהיגה בקלות ראש, נהיגה בחוסר זהירות שהיה עלול לסכן את משתמשי הדרך ונהיגה במצב ששולל שליטה ברכב, ובתום החקירה מתכוונת להגיש נגדו כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
גרר מסיע אוטובוס באופן מסוכן
גרר מסיע אוטובוס באופן מסוכן
גלגלי משאית הגרר הקדמיים מורמים באוויר
2 צפייה בגלריה
גרר מסיע אוטובוס באופן מסוכן
גרר מסיע אוטובוס באופן מסוכן
"כשנוסעים כך - אין יכולת היגוי", פקד פינגרוט
"בשישי האחרון נחשפנו לסרטון שרץ ברשתות, שתיעד נהג גרר המוביל אוטובוס צהוב ששייך למועצה אזורית בצפון, ורואים בו את הסרן הקדמי של משאית הגרר באוויר. נכנסנו מיד לחקירה, הגענו לאנשי התחבורה של המועצה האזורית, ומהם הבנו שאוטובוס שמסיע נוסעים נתקע באזור צומת התשבי והם הזעיקו גרר חיצוני שעובד איתם", סיפר פינגרוט.
נהג הגרר, שנשכר להובלת האוטובוס למוסך הקרוב, העמיס את האוטובוס על המשאית בדרך רשלנית ומסוכנת, כך שאיבד את יכולת ההיגוי המרכזית של המשאית. "נהג גרר מקצועי אמור לחשב את מרכז הכובד של הרכב שאותו הוא גורר, באופן כזה שמרכז הכובד יהיה בין שני הסרנים של הגרר. במקרה הזה, האוטובוס גלש ממרכז הסרנים, ובגלל המשקל העודף בחלק האחורי של האוטובוס, כמו באפקט של נדנדנה, הוא העלה את הגלגלים הקדמיים של המשאית באוויר", הסביר הפקד.
פקד גדי פינגרוטפקד גדי פינגרוטצילום: דוברות המשטרה
פינגרוט המשיך: "להערכתנו הוא נסע כך, כשהצמיגים הקדמיים באוויר, לפחות מספר קילומטרים. כשנהג משאית נוהג עם הצמיגים הקדמיים באוויר אין לו יכולת היגוי, משום שההגה פועל על הגלגלים הקדמיים. אם המשאית הייתה נדרשת לבצע פעולת היגוי יזומה, לצורך תיקון או מניעת סכנה - היא לא הייתה יכולה. זה משול לנהיגה ברכב ללא הגה. כאשר הגלגלים הקדמיים באוויר, כושר האחיזה של המשאית בכביש נפגע באופן משמעותי, וכמעט כל דבר עלול להיגמר בהתהפכות ובאסון. הנהג היה חייב להבין שהגלגלים הקדמיים לא נוגעים בכביש - רק בנס הנהיגה הזו לא הסתיימה באסון. אם חלילה היה צריך לבצע סטיות או בלימות, הוא עלול היה להתהפך ולמחוץ רכבים שהיו לידו".