כמעט שלושה חודשים מפרוץ המלחמה - שר חדש במשרד החוץ: הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד את הרוטציה במשרד החוץ שבמסגרתה השר ישראל כץ יחליף את השר אלי כהן. בהתאם להסכם, השניים מתחלפים במלאת שנה להשבעת הממשלה, וצפויים להתחלף שוב בתום השנה השלישית לכהונתה. כץ כבר כיהן בתפקיד שר החוץ בשנים 2020-2019.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ ואלי כהן
ישראל כץ ואלי כהן
השרים כץ וכהן
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן )
לפיכך, כץ יכהן כשר החוץ עד דצמבר 2025, וכהן ישמש עד למועד זה כשר האנרגיה והתשתיות. מינויי השניים בתפקידיהם החדשים יובאו לאישור פורמלי של הכנסת. בהחלטת הממשלה נקבע כי השר כהן ימשיך לכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני שלא מכוח תפקידו.
כהן הפעיל לחצים מאחורי הקלעים כדי לדחות את ביצוע הרוטציה, בנימוק שלא נכון להחליף שר חוץ במהלך מלחמה, אך כץ לא היה מוכן לשמוע על כך. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא רצה להתערב, ומאפשר לרוטציה להתבצע כמתוכנן.
לזכותו של כהן ייאמר שהוא איש עבודה ושלמד את התפקיד לעומק. הוא קיים 37 ביקורים מדיניים בחו"ל במהלך כהונה של שנה. לא זכור שר חוץ שטס כל כך הרבה בתקופה כה קצרה. הבעיה של כהן הייתה היעדר נגישות לראש הממשלה. נתניהו לא החשיב אותו ולא מאוד העריך אותו. לא בכדי הוא לא שולב בקבינט ניהול המלחמה – הפורום המדיני-ביטחוני החשוב ביותר.