אלוף (במיל') אהרן זאבי-פרקש, ראש אמ"ן לשעבר ומפקד יחידה 8200, התייחס להצהרתם של אנשי מילואים כי יימנעו משירות אם המהפכה המשפטית תיושם, בהם גם טייסי קרב, ואמר הבוקר (שני) באולפן ynet: "עד שדברים לא קורים, עד שההסכם בין המדינה לחייל - שבו המדינה מעניקה לו את זכויות הפרט והכלל המגיעות לו - לא מופר, אסור להכניס את צה"ל לתמונה הזאת".
1 צפייה בגלריה
אהרן זאבי פרקש
אהרן זאבי פרקש
"אני בקשר עם מפקדים בכירים, מנסים להרגיע". זאבי-פרקש
(צילום: מוטי קמחי)
לדבריו, "אף אחד לא מסרב בינתיים, אך מדובר בנוריות אזהרה לפני סכנה. תהליך החקיקה הוא מסוכן. אם הם טועים - זה אסון. אני מודה שהוריי זכרם לברכה לא רואים את מה שקורה שם. אני בקשר עם מפקדים בכירים, אנחנו מנסים להרגיע. אנחנו לוקחים את המדינה כמובנת מאליה".
הוא ציין: "אני מופיע לראשונה סביב האירועים האלה. חודש מורכב לפני פיצוץ עומד לפנינו, צריך לדבר קודם כול על הדבר הזה. הרמטכ"ל האמריקני בביקור פתע, שר ההגנה אמור להגיע, הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ביקרה באיראן בסוף השבוע. יש התפתחויות דרמטיות. יש נפיצות פלסטינית לפני הרמדאן וגם בעיות בינינו, קרע. אני חושב שמי שאחראי על ניהול מדינת ישראל צריך לראות את התמונה מבחוץ".

בתוך כך, רועי קונקול, דוברו לשעבר של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אמר: "אני עושה מילואים כבר 20 שנה, מתנדב. האירוע הזה הוא חסר תקדים. אני שומע שמשווים אותו לאירועים קודמים - ההתנתקות, אוסלו. המדינה עמדה באתגרים האלה 75 שנה, משהו אחר קורה פה. זו זעקה אמיתית שעולה מהמקום הכי כואב. אנחנו, כשקוראים לנו, באים בכל פעם. זה באמת כואב. באנו לשרת מדינה יהודית ודמוקרטית, ומפרקים לנו את זה. מנסים לזעוק ואף אחד לא מוכן להקשיב".
קונקול הסביר: "אם משהו יקרה, נשים אפוד וקסדה ונסתער. זה לא ישתנה, אנחנו מגינים על הביטחון שלנו. זה באמת נושא שנוי במחלוקת, אני לא מתיימר לדבר בשם כל המילואימניקים". לדבריו, "אני לא אקבל הטפות מוסר מממשלה שהמדיניות המוצהרת שלה היא לא לגייס אנשים לצה"ל. מילואים זה רעות, אחים לנשק, אחוות לוחמים. התחושה שלי היא שמפרקים לנו את זה. עם כל הכבוד לאיתמר בן גביר - ואין כבוד - אני לא מוכן לקבל הטפות מוסר מתומך טרור. אנחנו הופכים לדיקטטורה".