ברקע מבצע מגן וחץ – סערה במליאה במהלך דיון בהצעת חוק של ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) על איסור הנפת דגל של ארגון טרור. ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שהתנגד להצעה, קשר בינה לבין חיסול שלושת בכירי הג'יהאד האסלאמי אתמול בעזה, שבמסגרתו נהרגו גם עשרה אזרחים, בהם ילדים.
"דגל פלסטין הוא דגל של עם שנלחם על חייו ולא של ארגון טרור, וזה משעשע שמציע את זה פעיל טרור", אמר כסיף. "בגלל הקריסה בסקרים, בגלל כישלון ביוקר המחייה ובגלל משבר פוליטי, ממשלת ישראל החליטה להרוג אזרחים פלסטינים. חוגגים רצח של עשרה אזרחים שלא היו שותפים לכלום".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ח"כ עופר כסיף. "דגל של עם הנלחם על חייו"
(צילום: עמית שאבי)
ח"כ סוכות ענה לו: "לא פלא שאחד שמכנה את חיילי צה"ל 'רוצחים' ואת ממשלת ישראל 'מחרחרת מלחמה' מתנגד להצעה הזו". ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) הוסיף: "בושה. אתה תומך טרור".
הצעת החוק עברה בקריאה טרומית ברוב של 50 תומכים מול 28 מתנגדים. ח"כ סוכות מציע הוראת שעה למשך ארבע שנים, שבמסגרתה הנפת דגל, פרסום או הצגת סמל של ארגון טרור תהווה עבירה מנהלית שבצידה קנס של 10,000 שקל או מאסר של שלוש שנים. שר המשפטים יריב לוין תמך בהצעה ואמר שיפעל ליישומה במשרד המשפטים. סוכות: "ביום כזה, כשאנחנו נמצאים במבצע צבאי ויורים טילים מעזה על יישובי ישראל, חשוב במיוחד להעביר את הצעת החוק הזו כחלק מהמאבק בטרור".
רוב הצעות החוק במליאת הכנסת היום הועלו בהסכמות בין האופוזיציה והקואליציה. חברי עוצמה יהודית, שהחרימו את ההצבעות והדיונים בשבוע האחרון מאז ירי 104 הרקטות לעוטף, חזרו להשתתף למעט היו"ר איתמר בן גביר שנעדר.