הרשויות בהודו הבטיחו היום (שבת) לנקוט פעולה נגד מורה שתועדה מנחה את תלמידיה לסטור בזה אחר זה לחברם לכיתה, ילד מוסלמי בן שבע, כעונש על כך שטעה במילוי לוח הכפל. הסרטון שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות עורר זעם, כשברקע אזהרותיהם של ארגוני זכויות אדם כי פשעי השנאה והאלימות נגד מוסלמים בהודו גברו מאוד מאז עלייתם לשלטון של נרנדרה מודי ומפלגתו BJP ההינדית-לאומנית שלו ב-2014.

2 צפייה בגלריה
הודו מורה הנחתה תלמידים להכות סטירות ל ילד מוסלמי בן 7 ש טעה ב לוח הכפל
הודו מורה הנחתה תלמידים להכות סטירות ל ילד מוסלמי בן 7 ש טעה ב לוח הכפל
אביו של מוחמד החליט: הוא יעבור לבית ספר אחר. סטירה שתועדה בסרטון המחריד
לפי דיווחים בהודו, האירוע המתועד בסרטון התרחש ביום חמישי. בתיעוד נראית מורה בבית ספר פרטי במדינת המחוז אוטר פרדש מורה לתלמידיה להכות את הילד, מוחמד אלטמש, משום ששגה במילוי לוח הכפל. "למה אתם מכים אותו חלש כל כך? תכו אותו חזק", היא נשמעת מורה להם, בעוד הילד עומד ובוכה. "תתחילו להכות אותו במותניים. הפנים שלו נעשים אדומים, תכו אותו במותניים במקום".
לפי עדויות, באותו מעמד ניפקה המורה גם הצהרות איסלאמופוביות. בסרטון המלא היא נשמעת מכריזה "אמרתי שכל הילדים המוסלמים צריכים ללכת", וברקע נשמע קול של גבר שמסכים איתה: "את צודקת, זה הורס את החינוך".
משטרת הודו מסרה כי אימתה את הסרטון, וכי יינקטו צעדים נגד המורה. אביו של הילד הגיש תלונה למשטרה, ומתכוון להעבירו לבית ספר אחר. אמו של מוחמד אמרה לתקשורת המקומית: "הוא חזר הביתה בוכה ומוכה טראומה. לא ככה מתנהגים לילדים".
2 צפייה בגלריה
הודו מורה הנחתה תלמידים להכות סטירות ל ילד מוסלמי בן 7 ש טעה ב לוח הכפל
הודו מורה הנחתה תלמידים להכות סטירות ל ילד מוסלמי בן 7 ש טעה ב לוח הכפל
מוחמד הבוכה, המורה ותלמידים יושבים ממול, לקראת תורם שיגיע
פעילים מוסלמים בהודו האשימו כי התקרית היא עוד סימן לאיסלאמופוביה ההולכת וגוברת במדינה, ובמיוחד באוטר פרדש, מדינת המחוז המאוכלסת ביותר בהודו, שבה 235 מיליון תושבים, כחמישית מהם מוסלמים. מפלגת ה-BJP של מודי שולטת באוטר פרדש מאז 2017, וראש הממשלה שלה יוגי אדיטיאנאת, איש דת הינדי, נתפס כיורש פוטנציאלי שלו. במהלך כהונתו ביצע אספסוף הינדי ששורה ארוכה של התקפות ופשעי שנאה שזרעו פחד בקרב האוכלוסייה המוסלמית שם, ואת רבות מהתקפותיהם הציגו המבצעים כנקמה על כך שמוסלמים שחטו פרות, חיה קדושה עבור הינדים רבים.
מנהיג האופוזיציה בהודו רהול גנדי האשים בסוף השבוע את ה-BJP בזריעת מתחים בין-דתיים בהודו. "זורעים את רעל האפליה במוחותיהם של ילדים תמימים והופכים מקום קדוש כמו בית הספר לשוק של שנאה", כתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "אין דבר גרוע יותר שמורה יכולה לעשות למדינה. זה אותו דלק שה-BJP ששפכה ושהצית כל פינה בהודו".