השתלמות מציעה למורים תכנים הומופוביים: בכנס אבן ישראל ה-3, שלטענת המארגנים השתתפות בו ובשיעורים נלווים אליו מקנה למורים 30 שעות השתלמות שתורמות למשכורת, יתארחו בין השאר אנשים שאחראים לטיפולי המרה ללהט"בים - ויתקיימו פאנלים על "תפקיד המחנך בהתמודדות עם נטיות הפוכות", או על "הסכנות באידיאולוגיית הטרנס".
1 צפייה בגלריה
כנסה חובה להשתלמות המורים נגד הקהילה הגאה
כנסה חובה להשתלמות המורים נגד הקהילה הגאה
(מתוך עמוד הטוויטר של נעמה לזימי)
ממשרד החינוך נמסר, אחרי הפרסום, כי "תוכן הכנס לא אושר על-ידי הגורמים הרלוונטים במשרד החינוך. כשנתגלתה הטעות הובהר כי עד לבדיקת התוכן ואישורו הכנס לא יוגדר כמוכר לגמול השתלמות".
עם זאת, מארגון 'אבן ישראל' הדפו את הטענות כי מדובר ב"השתלמות הומופובית" והגיבו: "הכנס, אותו אנו מארגנים זו השנה השלישית, מיועד לאנשי חינוך במגזר הדתי ועוסק מדי שנה בסוגיות בוערות ואקטואליות. בשנים קודמות הכנס אושר על ידי החמ"ד למתן גמול. השנה פעלנו באותו האופן, קיבלנו אישור עקרוני ופרסמנו את האירוע מתוך הבנה שגם הפעם יתקבל אישור סופי. לצערנו, לאחר הפרסומים בתקשורת סורבה בקשת האישור ואנו לא כוללים אותו בפרסומים עתידיים של הכנס. נמשיך לדבר בחופשיות ולהיאבק על זכותנו לומר את דעתנו בכל מקום - לא ישתיקו אותנו".
בהמשך לתגובת המארגנים, משרד החינוך טען שהאישור שניתן בשנה שעברה "התייחס לתכנים אחרים".
חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) טענה: "לא יפגעו בקהילה הגאה? תראו את ההזמנה הזו להשתלמות המורים שהיא חלק מגמול(!) ההשתלמות. הטרלול הרגרסיבי הכי מופרע מקבל הכרה במשרד החינוך. אפנה בשאילתא דחופה בנושא ושאילתא למשרד החינוך ואדרוש דיון דחוף בעניין. המתקפה הזו על הקהילה הגאה ובפרט על הנוער הגאה לא תעבור בשתיקה".
הכנס צפוי להיפתח בהרצאת "משיכה או בחירה" של הרב צביקה דנטלסקי, יו"ר עמותת חוסן שמפנה צעירים להט"בים בעיקר מרקע דתי, לטיפולי המרה לשינוי הנטייה המינית. דנטלסקי יוביל שיחה נוספת בכנס שתעסוק ב"תפקיד המחנך בהתמודדות עם נטיות הפוכות".
בהמשך ידברו בו גם על "הרקע התרבותי לתנועת הלהט"ב". לאחר מכן ייערך "פאנל מטפלים" שבו ישתתף גם דוד שוורץ, מטפל במוסיקה מוסמך, שבעבר ערער על חוק האוסר טיפולי המרה בניו יורק - בטענה כי האיסור פוגע בזכותו לחופש הביטוי וחופש הדת.
לצד שוורץ ישתתף בפאנל חגי מלר, פסיכולוג קליני וחינוכי מומחה, שכתב בעבר כי "טיפולי המרה הם לא הפתרון היחיד - אך הם כלי לגיטימי". מלר התייחס לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שפורסם שנה שעברה ובו נאסר לבצע טיפולי המרה, ואמר אז כי "הוא אוסר את מה שאין לאסור". לדבריו, "על כל אדם שהחירות חשובה לו להתנגד לדריסת הרגל הגסה של משרד הבריאות בחדר הטיפול - ולאפשר למטופל לקבוע בעצמו".
מנכ"לית ארגון הנוער הגאה (איגי) רום אוחיון מסרה כי "טוב שמשרד החינוך מבהיר שהכנס המטורלל ומלא השנאה הזה לא מתרחש באישורו ולא יגובה על ידו. אנחנו נעשה הכול כדי לעצור את ההתרחשות הזו וכדי להבהיר לציבור הישראלי שאין מאחוריה שום מדע ושום תוכן - רק שנאה רצחנית שמביאה למותם של נערות ונערים חפים מפשע. הדם על הידיים של מארגני הכנס המתועב הזה".
מנהל משמר החינוך הממלכתי, עו"ד איתמר קרמר, פנה במכתב לשר החינוך יואב קיש, ודרש "לקבוע כללים שלא יאפשרו חדירה של ארגון זה וארגונים דומים לו למערכת החינוך". לדבריו, "נבקש לערוך דיון מקיף בנוגע לאופן שבו ארגונים בעלי אידאולוגיה זרה למטרות החינוך הממלכתי פורצים את חומת ההגנה שמשרדך אמור להעניק לילדינו".
שר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ שהציג את חוזר המנכ"ל בפברואר אשתקד, לפיו "אין לראות בנטייתו המינית של אדם או זהותו המגדרית בעיה רפואית ונפשית הדורשת טיפול", אמר כי "אף אחד לא צריך המרה". לדבריו, "לא לסביות, לא הומואים, לא טרנסים, לא סטרייטים. נטייה מינית וזהות מגדרית זו לא בעיה שצריך לפתור ואם מישהו צריך המרה, אלו הם אנשי החושך ומפיצי שנאה. אין דבר כזה שנקרא טיפולי המרה, ומה שקרוי טיפולי המרה הוא ממש לא טיפול אלא התעללות אכזרית בבני נוער במצוקה. הפרקטיקה הזו היא רצח של הנפש ולעיתים של הגוף. היא מובילה לאובדנות ולמוות של עוד ועוד מבני הקהילה הגאה שכל חטאם הוא שהם מי שהם".
החוזר ביקש להזהיר מפני הטיפולים שעל פי הדעה הרווחת בקהילה המקצועית, גורמים לנזק נפשי קשה מאוד עבור המטופלים המבקשים לשנות את נטייתם המינית, ובין היתר עשויים להביא גם לניסיונות אובדנות. עוד צוין בחוזר כי "משרד הבריאות אינו מכיר בטיפולי המרה ואינו רואה בהם טיפול רפואי או נפשי לגיטימי או מקובל" ו"הנוהגים כך - חשופים להליכי משמעת על כל המשתמע מזה". בפועל יש לציין, כי מרבית הטיפולים הללו נעשים בקהילות דתיות בכלל ובחרדיות בפרט על ידי מטפלים שכלל אינם כפופים למשרד הבריאות, כך שהחוזר מן הסתם, לא תקף להם.