לוחם משמר הגבול נפצע אחר הצהריים (שלישי) באורח בינוני בפיגוע ירי סמוך לצומת ארגמן בבקעת הירדן. המחבל הפלסטיני, מוחמד זבידאת (16) מכפר סמוך ליריחו, חוסל בזירה. הלוחם פונה לקבלת טיפול בבית החולים העמק בעפולה, משם נמסר כאמור כי מצבו מוגדר בינוני.
המחבל ירה מוקדם יותר לעבר מתחם מסעדת "מפגש ציפורה" בבקעת הירדן. הוא ירה שתי יריות באוויר ואחת לעבר מכולה. לא היו נפגעים באירוע, נזק נגרם למכולה. תחילה היה חשד שמדובר באירוע פלילי בשל מאפייניו הראשוניים, וכוחות הביטחון פתחו מיידית במרדף אחר המחבל שנמלט לכיוון הכפר הפלסטיני זבידאת.
3 צפייה בגלריה
האקדח של המחבל
האקדח של המחבל
האקדח של המחבל בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן
זירת הפיגוע בבקעת הירדן
זירת הפיגוע בבקעת הירדן
לוחמי יחידת מתיל"ן (מארבים, תצפיות, יירוט, לוחמה ניידת) של משמר הגבול באזור איו"ש נתקלו במחבל שירה לעברם במהלך סריקות. הלוחמים השיבו באש ונטרלו אותו. דובר צה"ל מסר: "הלוחמים חתרו למגע ונטרלו את המחבל, כוחות הביטחון סורקים במרחב אחר חשודים נוספים".
מפקד מג"ב ניצב יצחק בריק שיבח את הלוחמים: "פעלתם מעבר למצופה, הותקלתם על-ידי מחבל בשטח, חתרתם למגע באומץ לב והשבתם מיד בירי שהביא לסיום מהיר של האירוע. עם ישראל מודה לכם על הפעילות הזו, אין ספק שהצלתם חיים ומנעתם מהמחבל להוציא אל הפועל עוד פיגועים נגד אזרחים. אני גאה בכם על הנחישות והמקצועיות שהפגנתם. אתם הדוגמה לכך שלוחמי משמר הגבול הם חומת המגן של עם ישראל".
המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר ללוחם בבית החולים: "עם ישראל מודה לך ולחבריך על אומץ הלב הנחישות והחתירה למגע תוך סיכון חיים. פעלתם כמו שמצופה מכל לוחם ותוך זמן קצר סיימתם את המצוד, אני מאחל לך בריאות והחלמה מהירה".