3 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
רן ארז
(צילום: נדב אבס)
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, שב והתריע היום (שלישי) בדיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, כי הארגון לא ייסוג מדרישותיו במשא ומתן על הסכם השכר, וכי בכוונתו להפעיל את סכסוך העבודה ב-1 בספטמבר - דבר שיביא לכך ששנת הלימודים לא תיפתח.
הדיון הבוקר בוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), התקיים כחלק מהיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים שבפתח. ארז אמר בדיון כי בשונה מדבריו בוועדה לפני כחודש, כעת הוא חש אופטימיות בנוגע לפתרון המשבר, לאחר פגישה שקיים אתמול עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש. עם זאת, הוא הדגיש כי אם הדרישות לא יענו, שנת הלימודים לא תפתח.
3 צפייה בגלריה
סמוטריץ' לא חוזר בו מהקפאת הכספים לרשויות הערביות: "לא נבהל מהמתקפות"
סמוטריץ' לא חוזר בו מהקפאת הכספים לרשויות הערביות: "לא נבהל מהמתקפות"
"אמר שהוא רוצה להיכנס לאירוע". סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ארז תיאר את פגישתו עם השרים כ"אירוע חיובי בהחלט", וציין כי "סמוטריץ' אמר שהוא רוצה להיכנס לאירוע", אך הדגיש כי "בחינוך העל יסודי אנו בחוסר של 20% מהמורים, וכדי להתמודד עם החוסר אנחנו בין היתר דוחסים תלמידים לכיתות כדי לסתום חורים במערכת ומקצרים את יום הלימודים. יש אופטימיות עכשיו ששר האוצר לוקח את האחריות. עד עתה לא היה באמת מו"מ ענייני".
עוד אמר ארז: "ירדתי מהדרישות הראשונות, אבל מהמקום שבו אנחנו נמצאים היום לא נוכל לסגת. אנחנו נפעיל את סכסוך העבודה ב-1 ספטמבר, ולכן אין מבחינתי תחילת שנת הלימודים - מסיבה זו לא הגעתי לוועדת החינוך ולא אגיע גם לאירוע של השלטון המקומי לפתיחת שנת הלימודים - כי היא לא תתרחש". הוא הוסיף כי "אומרים לנו שניקח את מה שהארגונים האחרים לקחו ומה שהמורים האחרים קיבלו - אבל אם אחרים עשו טעות אז שגם אני אעשה אותה? אם הם לא ידעו לדרוש את מה שמגיע להם?".
3 צפייה בגלריה
מיקי לוי
מיקי לוי
קרא לנתניהו להתערב ולפתור את המשבר". ח"כ מיקי לוי
(צילום: קובי קואנקס)
יו"ר הוועדה, ח"כ לוי, מתח ביקורת על היעדרותו של שר החינוך קיש מהדיון. "שר החינוך וממלא מקום מנכ"ל משרדו בוחרים ללכת היכן שנוח להם, לוועדת החינוך, ושם להציג היערכות לפתיחת שנת הלימודים בתיכונים - שלא הולכת לקרות. אני מצר על כך שהם שוב סירבו לבוא הנה לוועדה לביקורת המדינה ולתת את התשובות האמיתיות על הביקורת הקשה נגד המערכת ועל האזהרות לשביתה". ח"כ לוי קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בנושא ולפתור את המשבר. "חבל מאוד שמתייחסים כך לנושא כה חשוב, ולבחור ללכת לוועדת הבית ושם לא לתת תשובות", הוסיף.
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) אמרה בדיון כי היא מעריכה את עבודת ארגון המורים, וניכר כי ארז הוא יו"ר מסור ומקצועי עבור הארגון, אך הדגישה כי "אסור לנו בשום פנים ואופן לנהל את המו"מ על חשבון התלמידים. השביתות גורמות לפגיעה במעמד המורה ופוגע בכולם". היא קראה לארז להימנע משביתה: "תחסכו מהתלמידים את הפגיעה הזו".
עוד ציינה ח"כ גוטליב כי בתה לומדת בחינוך המיוחד, וביקשה לחזק את צוותי החינוך המיוחד, שלא שובתים לעולם: "אין לנו זכות קיום בלעדיכם. מגיע לכם כל הכבוד, שאצלכם זה פשוט וברור שבחינוך המיוחד תמיד שנת הלימודים נפתחת".
סגן יו"ר מועצת התלמידים איתי קובי אמר בדיון כי "סימן השאלה הגדול מחזיר אותנו לימי הקורונה", שכן פעם נוספת לתלמידים אין כל יציבות בנוגע ללימודים ולפעילויות החברתיות של בתי הספר. "אנחנו רק מכירים את החברים דרך המסכים. מי לוקח אחריות שנוכל לסיים 12 שנות לימוד? מי אחראי שנוכל לעשות בגרויות בצורה נורמלית? למה שתלמידים ייפגעו ולא ייסעו לפולין?", אמר.