התגלתה כעוינת כלפי ישראל ופעלה לקידום האינטרס הפלסטיני בלבד: המתאמת ההומניטרית של האו"ם בשטחים, הדיפלומטית הקנדית לין הייסטינגס, תידרש לעזוב את ישראל בתוך שבועיים. זאת לאחר שהוחלט שלא להאריך את אשרת הכניסה והשהייה שלה בארץ, מכיוון שלטענת גורמים במשרד החוץ היא פועלת באופן חד-צדדי למען הפלסטינים ומוטה באופן עקבי נגד ישראל. מדובר בצעד ישראלי חריג נגד נציגה בכירה של האו"ם.
2 צפייה בגלריה
לין הייסטינגס
לין הייסטינגס
קראה לפלסטינים לסרב להנחיות צה"ל. לין הייסטינגס
(צילום: AP Photo/John Minchillo)
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
בהחלטת שר החוץ אלי כהן, הועבר לאחרונה מכתב רשמי למוסדות האו"ם שמבהיר כי הייסטינגס איבדה את אמון כלל הגורמים המקצועיים במשרד החוץ ובקרב גורמי הביטחון. כתוצאה מכך היא תצטרך לעזוב את הארץ ב-20 בדצמבר ולא תוכל יותר להיכנס לישראל ולפעול במסגרת תפקידה באזור.
הייסטינגס עצמה ניתקה קשר לאחרונה עם הרשויות בישראל, ועד כה לא הוציאה שום גינוי לטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בנוסף, קראה במפגיע לפלסטינים לסרב להנחיות צה"ל לפנות את צפון הרצועה, באופן שסיכן את האוכלוסייה בעזה ואת חיילי צה"ל.
זאת השליחות השנייה של הייסטינגס בישראל בשירות האו"ם. במסגרת שליחות זאת הצליחה להסתכסך עם כלל הגורמים בישראל, התגלתה כעוינת לדבריהם, והשקיעה את רוב מרצה בקידום העניין הפלסטיני. הייסטינגס גינתה בכל הזדמנות את צה"ל על פגיעה בילדים פלסטינים, אולם לא עשתה זאת כשהפגיעה הגיעה כתוצאה מירי רקטות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
לדברי גורמים בישראל, גם באו"ם לא שבעו נחת מהתנהגותה ולא הופעלו לחצים על ישראל להארכת שהייתה. זו לא הפעם הראשונה שבה ישראל מודיעה על אי-הארכת אשרת שהייה עבור מתאמת הומניטרית, אולם מדובר בכל זאת בצעד חריג ובאמירה משמעותית של ישראל נגד האו"ם.
2 צפייה בגלריה
אלי כהן
אלי כהן
"תם עידן ההפקרות". שר החוץ, אלי כהן
(צילום: משרד החוץ)
שר החוץ כהן אמר: "תם עידן ההפקרות וההטיה המובנית של האו"ם נגד ישראל. אנחנו לא נאפשר יותר לאנשי הארגון שאמור להיות מאוזן והוגן, לפעול בישראל ולתמוך בטרור. מי שאינו מבדיל בין מדינת ישראל, מדינה דמוקרטית המגינה על אזרחיה, ובין ארגון הטרור חמאס שטובח באכזריות ב-1,200 אזרחים, בהם ילדים, נשים וזקנים, לא יפעל כאן יותר. לין הייסטינגס היא עוד מקרה מביש בו מעבר לחוסר האיזון הבוטה והבלתי מקצועי שלה, היא מסלפת את האמת ביודעין ואף פועלת באופן מעשי לערעור מהלכי ישראל להגן על עצמה מפני ארגוני הטרור באזור. הייסטינגס, שקראה לאחרונה לאוכלוסייה המקומית בעזה לא להתפנות לדרום הרצועה, סיכנה בכך את חייהם של מאות אלפי פלסטינים ואת חיילי צה"ל, שבניגוד לארגוני הטרור, פועלים על פי דיני המלחמה הבינלאומיים ומנסים להימנע מפגיעה באזרחים".