ראש הממשלה יאיר לפיד השתתף הערב (יום שבת) באירוע חגיגות 20 שנה לייסודו של איגי, ארגון הנוער והצעירים הגאה בישראל. בארגון ציינו שהגעתו של ראש הממשלה מהווה ציון דרך היסטורי בחיי הקהילה הגאה בישראל, שכן מעולם לא נכח ראש ממשלה מכהן באירוע חגיגי ורשמי של הקהילה הגאה. "בשולחן השבת שלנו יושבת האחיינית המופלאה שלי נוגה, יחד עם בת זוגה המופלאה לא פחות ליטל", אמר לפיד. "לידן יושבים בני יואב, עם ארוסתו שי. אין שום סיבה בעולם שלנוגה וליטל יהיו פחות זכויות מיואב ושי. את זה אנחנו הולכים לשנות".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד באירוע חגיגות 20 שנה לייסוד ארגון איגי בישראל
ראש הממשלה יאיר לפיד באירוע חגיגות 20 שנה לייסוד ארגון איגי בישראל
"עלינו לצעוק ולהילחם לא פחות חזק מהלהט"בופובים והגזענים". לפיד
(צילום: טל שחר)
לדברי לפיד, "לפי סקר נרחב שנערך בשנת 2019, לא פחות מ-78% מהציבור בישראל תומכים בנישואי להט"ב. אין להם בעיה עם משפחה של אבא ואבא, או אמא ואמא. זה אומר שהרוב המכריע של עם ישראל, בדרום במרכז ובצפון, מצביעי רוב המפלגות, מצביעי יש עתיד ומצביע הליכוד ואפילו חלק גדול מהדתיים, מסכימים עם העיקרון הבסיסי והצודק הבא - לכל זוג, מכל מין או מגדר, יש זכות להחליט איך למסד את הקשר הזוגי שלהם ואיך לממש את אהבתם. לכל אדם יש את הזכות הבסיסית להיות הורה ולהקים משפחה".
"השאלה הגדולה היא: אם רוב הציבור איתנו, למה כל הצעות החוק שלנו בנושא נפלו או נתקעו?", אמר לפיד. "למה אני ראש הממשלה הישראלי הראשון שהגיע לאירוע של הקהילה הגאה? למה פוליטיקאים ישראלים בולמים מהפיכה חברתית חשובה וצודקת ואפילו פופולרית? התשובה היא שהם מפחדים. 78 אחוזים איתנו, אבל הם משקשקים מה-22 האחוזים האחרים. כמו בכל תחום אחר, אפשרנו לקיצוניים, לצעקנים, לשונאים, להשפיע הרבה יותר מדי. הגיע הזמן לשים לזה סוף".
לפיד הדגיש: "אנחנו חייבים את זה לשירה בנקי. אנחנו חייבים את זה לניר וליז מהבר נוער. אנחנו חייבים את זה לכל ילד או ילדה בפריפריה שפוחדים ומרגישים שהם צריכים להסתיר סוד נורא. אנחנו צריכים לחבק אותם ולהגיד להם שאנחנו איתם. המשימה שלנו - של האנשים שמאמינים בכבוד ושוויון לכל אדם - היא לצעוק ולהילחם לא פחות חזק מהלהט"בופובים והגזענים. הם מפסידים במלחמה הזו. הם יישארו גזענים ולהטבופובים, אבל הילדים שלהם כבר לא יהיו".
באירוע הערב התקיים קונצרט ייחודי שבו תזמורת ירושלים מזרח ומערב תנגן עיבודים חדשים משיריה של דנה אינטרנשיונל. מנכ"ל איגי, עופר נוימן, החמיא הערב ללפיד ואמר כי "ככה עושים היסטוריה - במעשים. הגעתו של ראש הממשלה לאירוע שמסמל שוויון, הכלה, גאווה וביטחון לכולן וכולם היא צעד שיהדהד עד לביתה של כל משפחה בישראל, לתוך כל ארון חשוך בו נער או נערה נמצאים, ולתוך הלבבות של רבים מאד בקהילה הגאה בארץ ובעולם".