1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
גבר בן 44 ממושב כפר טרומן נעצר בחשד שהזמין את רצח גרושתו משני תושבי מזרח ירושלים, מתוך כוונה שהם ידרסו אותה ויקבלו ממנו בתמורה עשרת אלפים שקלים. החשוד עצמו התקשר במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) למשטרה וטען ששני שכירי החרב הגיעו לביתו וסחטו אותו באיומים. מעצרו של הגרוש הוארך בחמישה ימים, שני הגברים ממזרח ירושלים יישארו מאחורי סורג ובריח עד מחר.
בחקירה התברר כי החשוד בהזמנת רצח גרושתו התחרט בשלב מסוים וביקש לבטל את התוכנית לדריסתה. בעקבות כך הגיעו כאמור שני הגברים ממזרח ירושלים לביתו של הגרוש במושב שסמוך לנמל התעופה בן גוריון, ודרשו ממנו לפי החשד כסף בשל ביטול "העבודה". הגרוש שנבהל מביקור הפתע, התקשר למשטרה והוביל למעצר כל המעורבים.
בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בפתח תקווה, בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הגרוש, אמר נציג המשטרה רב-סמל בכיר סטס מודבנוב: "החשוד התקשר למשטרה ונשמע לחוץ. הוא מסר שפגש באדם מסוים והאדם הזה שמע אותו מתווכח עם גרושתו בטלפון. הוא הציע להיפגש עם חברים שלו במזרח ירושלים. בהמשך הוא פגש את האנשים המדוברים וסוכם שהם ידרסו את הגרושה.
"למעשה, החשוד הזמין ביצוע רצח. לטענתו, בשלב מסוים הוא התחרט וביקש מהשניים לא לדרוס אותה. החשודים ביקשו ממנו כסף על 'הוצאות והתארגנות' לאירוע. כאשר הבינו שהוא לא הולך לשלם, הם החלו לאיים עליו שהם קשורים לארגון פשע. לכן הוא נלחץ והזמין משטרה. מדובר באירוע חמור של קשירת קשר לרצוח את גרושתו".
השופטת ליאורה פרנק האריכה כאמור את מעצר הגרוש שלו מיוחס חשד לקשירת קשר לביצוע פשע ואת מעצר שני הגברים ממזרח ירושלים שלהם מיוחסת עבירת סחיטה באיומים.