התחזה לבן משפחה, גנב פרטי אשראי של לקוחות ויצא למסע קניות על חשבונם: לשכת התביעות של המחוז הצפוני במשטרה הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד תושב הגליל (17), בגין גניבה באמצעות כרטיסי אשראי, התחזות לאחר ונהיגה פוחזת.
1 צפייה בגלריה
הרכבים שרכש נער תוך התחזות לאחר
הרכבים שרכש נער תוך התחזות לאחר
אחד הרכבים שרכש על חשבון ההורים. "נדהמו לגלות רכבי יוקרה בחניה שלהם"
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי האישום, שהוגש על ידי רב פקד תומר בן-חמו לבית משפט השלום לנוער בנצרת, הנער שעבד כנציג "און-ליין" ברשת שיווק גדולה, הצליח לגנוב פרטים של לקוחות רבים וביצע קניות ביותר מ-100 אלף שקלים על חשבון חברות האשראי. בנוסף, הוא פתח חשבון בנק על שם בן משפחתו ומשך באמצעותו כספי פנסיה תוך התחזות לבעל החשבון.
בחודש אוגוסט התקבלה במשטרה תלונה ראשונה מהוריו של הנער, שטענו כי רכש שני רכבי יוקרה על חשבונם ללא ידיעתם. בהמשך, הגיעה תלונה נוספת לפיה רכש רכב שלישי על חשבון בן משפחה.
רב פקד רחלי בנימין, קצינת חקירות מהמחוז הצפוני, אמרה כי הנער "לקח את פרטי הוריו, חייג לחברת מימון רכבים והזדהה בשמם. הוא קיבל מסמכים באינטרנט, מילא אותם וקיבל את הרכבים תוך זמן קצר". לדבריה, "ההורים נדהמו לגלות רכבי יוקרה בחניה שלהם, אבל זמן קצר לאחר הגשת התלונה הם ביקשו לבטל אותה בטענה שהוא ילך לעבוד וישלם בעצמו על הרכבים".
רפ"ק רחלי בנימיןרפ"ק רחלי בנימיןצילום: דוברות מחוז צפון
"בעקבות המקרה המשכנו בחקירה סמויה", סיפרה רפ"ק בנימין. "לאחר חודשיים קיבלנו תלונה נוספת לפיה הנער רכש טסלה חדשה על חשבון בן משפחה. דרך חברות האשראי גילינו שהוא מבצע עקיצות בכרטיסי אשראי וכשניסה לבצע עסקה בחנות חשמל בעפולה שלחנו שוטרים כדי לעצור אותו. הוא הבחין בהם, ניסה להימלט עם הטסלה שרכש ודרס שוטר. הוא נסע נגד כיוון התנועה ונמלט. מאוחר יותר הגיש תלונה שהרכב נגנב וכשחזר הביתה עצרנו אותו".
בחיפוש שערכה המשטרה בביתו, גילו השוטרים כי במסגרת עבודתו יש לנאשם גישה לאלפי לקוחות שמבצעים רכישה בכרטיסי אשראי. הם חיברו בינו לבין 15 תלונות שהתקבלו מחברות האשראי על סמך צילומי סרטונים של הרכישות והחרימו מביתו מחשבים, סלולריים ומכשירים דיגיטליים נוספים.
"מדובר בנער גאון, הוא זיהה כשל אבטחה חמור בבנקים ובחברות מימון. מדובר בנער לפני גיוס עם פוטנציאל בתחום המחשוב", אמרה רפ"ק בנימין. "לצערי הוא בחר במסלול עברייני במקום במסלול חיובי. ניהלנו איתו חקירה מתוחכמת ומאתגרת והוא הודה בעבירות המיוחסות לו, אך לא הביע חרטה על מעשיו".
סעיד חדאדסעיד חדאד
עו"ד סעיד חדד, שמייצג את הנער מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "הנאשם מודה בחלק גדול מכתב האישום. מדובר בנער גאון בכל תחומי המחשבים והסייבר, טוב תעשה המדינה אם תלך על אפיק שיקומי ותאפשר לו להתגייס ליחידה מובחרת ולתרום מיכולותיו הגבוהות. נער עם פוטנציאל ענק. נפעל כדי שישתחרר מכל ההגבלות שהוטלו עליו ויוכל להתגייס למיטב היחידות ולתרום למדינה מכישרונו הגדול".