בכל מקום שתלך בשכונת חליסה תוכל למצוא נשק - הילדים מחזיקים באקדחים, אמצעי לחימה מוסלקים בשיחים ובגינות השעשועים, ועבריינים בשכונה מציאים נשק להשכרה. כשמתקשרים למוקד 100 לוקח זמן רב עד שהמשטרה מגיעה, כי השוטרים מחכים לליווי כדי להיכנס. הפרק השני בסדרה "חליסה: סרט מלחמה" של ynet original עוסק בשגרה היומיומית הקשה בשכונה ובאוזלת היד של המשטרה בטיפול בפשיעה. צפו בפרק השני.
1 צפייה בגלריה
חליסה: סרט מלחמה
חליסה: סרט מלחמה
"היו יריות והמשטרה עמדה מהצד. כן, חליסה היא המרזב של חיפה"
(צילום: עידו פרוכטר)
עאוני ביומי, שגדל בשכונה, סיפר בפרק השני של הסדרה איך המשטרה עומדת מהצד בזמן הירי, ונותנת ליצרים לבעור. תושב השכונה איימן יוסף סיפר שנאלץ לבקש סיוע ממשפחת חרירי, מארגוני הפשע החזקים בישראל ובחברה הערבית בפרט, בתיאום עם המשטרה. ואילו ראלב בלקיס, שאחיו איבריהם נרצח ב-2021, טען שהמשטרה הייתה יכולה למנוע את הרצח - אך לא עשתה זאת.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בלשים שעקבו אחר חשוד במסגרת פעילות סמויה נגד גורמי פשיעה בחברה הערבית שמעו מרחוק ירי ובפעילות מהירה הצליחו לעצור את החשוד שנמלט עם רכבו מהזירה, כאשר בדיעבד התברר ששימש כתצפיתן באירוע רצח והוגש נגדו כתב אישום בגין רצח. במסגרת הפעילות הסמויה על אותו חשוד, קודם לאירוע, לא היה מידע מקדים על תכנון או כוונת פגיעה בנרצח, שכלל לא היה מוכר ליחידה".