המחבל שדרס הבוקר (יום חמישי) עם משאית שלושה צעירים כבני 20 בפיגוע במחסום מכבים והביא למותם של אחד מהם הוא עבד א-ראזק פאיז, פלסטיני בן 41, תושב הכפר דיר עמאר שליד נעלין, שהחזיק בהיתר עבודה. השניים הנוספים נפצעו באורח קשה וקל.
לפי מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון, המחבל לא עבר דרך המחסום עצמו, אלא נכנס ממחסום נעלין עם היתר העבודה, נסע על כביש מהיישוב ניל"י, עבר לצומת שילת, פנה שמאל-מזרחה לכיוון כביש 443 ונסע למחסום מכבים, שם ביצע פרסה לכיוון 443 ולאחר כ-100 מטרים דרס את הצעירים שעמדו בצד הדרך. הוא המשיך בנסיעה עד מחסום חשמונאים, שם נוטרל בירי על-ידי לוחמי המעברים. לפי מד"א, עוד שלושה נפצעו באורח קל בתאונת דרכים, כתוצאה מהתנגשות עם המשאית הדורסת.
4 צפייה בגלריה
המחבל עבד א-ראזק פאיז
המחבל עבד א-ראזק פאיז
המחבל עבד א-ראזק פאיז
4 צפייה בגלריה
תיעוד: חיסול המחבל מפיגוע הדריסה במחסום מכבים
תיעוד: חיסול המחבל מפיגוע הדריסה במחסום מכבים
תיעוד מחיסול המחבל
4 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים
זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים
זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
4 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים
זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לאחר הדריסה, המחבל המשיך בנסיעה לכיוון מודיעין. דיווח על האירוע הגיע ללוחמי המעברים במשרד הביטחון שנמצאים במחסום חשמונאים, והם ירו בו ונטרלו אותו כשהגיע למחסום. עם נטרול המחבל החלו הכוחות בסריקת המשאית, בין השאר כדי להבין אם החזיק כלי נשק. כוחות גדולים של מחוז מרכז במשטרה הוקפצו לזירה, והם מתפעלים את האירוע במקביל לצה"ל. השר בצלאל סמוטריץ' הגיע למקום, וגם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי צפוי להגיע לשם.
מדובר צה"ל נמסר כי "התקבל דיווח על פיגוע דריסה במחסום מכבים. המחבל נוטרל". הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 9:00. צוות מד"א טיפל בפצועים ופינה אותם לבית החולים. שלושה מהפצועים פונו לבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב, שניים פונו לבית החולים לבית החולים שערי צדק בירושלים, ועוד פצוע פונה לבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן. המחבל עצמו חוסל.
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב ראשונית בעקבות הפיגוע, ויקיים בקרוב הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. הוא אמר: "שולח את תנחומיי למשפחתו של ההרוג בפיגוע הדריסה הבוקר, ומאחל רפואה שלמה לפצועים. מדובר בפיגוע עם תוצאות קשות, מלוא ההערכה לכוחות הביטחון על פעולתם הנחושה שהביאה לחיסול המחבל תוך זמן קצר".
בחמאס בירכו על הפיגוע. דובר הארגון חאזם קאסם אמר: "מבצע הדריסה בבית סירא הוא מכה חדשה הנושאת מסר ברור שאין ביטחון לכובש ואישור להתגברות הנוכחות וההשפעה של ההתנגדות". פעיל נוסף של חמאס, עבד אלאיף קאנוע, אמר: "מבצע הדריסה ברמאללה מעביר מסר של התרסה והתעקשות לכיבוש על מוכנות ההתנגדות ותגובתה לכל תוקפנות אכזרית נגד עמנו". דובר הג'יהאד האיסלאמי אמר: "פיגוע הדריסה ליד רמאללה הוא מסר לאויב שכל הגדה המערבית בוערת ואנשינו מאמינים רק בהתנגדות".