באמצע חודש יוני, כשעונת הקיץ כבר נמצאת מעבר לפינה, שוב ירד היום (שלישי) גשם מהנגב ועד למרכז. הטמפרטורות אמנם היו רגילות לעונה במשך היום, אך משעות הבוקר המאוחרות ירד גשם מלווה בברקים ורעמים בנגב ובצפון הערבה - ובצהריים התפשט לגוש דן, בין היתר בתל אביב, ברמת גן ובראשון לציון, וגם ולירושלים.
באילת, כשבועיים לאחר שענן אדיר כיסה את העיר, שוב תועדה סופת חול. הסופה תועדה גם בעקבה, שבדרום-מערב ירדן, השוכנת לחופו של מפרץ אילת. לנוכח מזג האוויר, הופסקה תנועת כל האוניות והספינות בנמל עקבה, בשעה שיש תנועה יחסית גדולה לאזור של עולים לרגל ממצרים שעושים את דרכם למכה.
4 צפייה בגלריה
סופת חול באילת
סופת חול באילת
סופת חול באילת
(צילום: עופרה אביבי)
4 צפייה בגלריה
גשם בתל אביב
גשם בתל אביב
המבול בתל אביב
(צילום: סער הס)
מרשות הטבע והגנים נמסר כי יש חשש לשיטפונות במדבר יהודה ובדרום הארץ, וחל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי הנחלים. שמורת עין גדי סגורה לכניסת מטיילים, פרט למסלול הקצר בנחל דוד. בית הכנסת העתיק פתוח כרגיל.
על אף מזג האוויר ההפכפך, בלילה הוא יתייצב ובימים הקרובים הטמפרטורות יוותרו ללא שינוי, ולא צפוי גשם או שרב. בשבת תיתכן התחממות מחודשת.
ד"ר עמוס פורת, מנהל תחום שירותים אקלימיים בשירות המטאורולוגי, התייחס למזג האוויר המשונה ביחס לשנה והסביר כי מדובר באירוע הרביעי מסוגו מאז סוף מאי. הוא ציין כי מדובר באירוע "מאוד חריג" בתקופה זו של של השנה. לדבריו, האירוע קשור למעבר של שקע שרבי דרומי ולהשפעת החזית החמה שלו בליווי זרם סילון בשכבות הגבוהות של האטמוספירה. בעקבות זאת נוצרו והתפתחו עננים בצפון מזרח מצרים ובסיני והם נעו לאזורנו. הם הגיעו לדרום הארץ, בעיקר לנגב, בשעות הבוקר המאוחרות ובהמשך הם הגיעו למרכז הארץ.
"האירוע עדיין לא הסתיים", הוא מציין, "אולם ניתן לומר שאירוע רביעי של גשם מסוף מאי ועד אמצע יוני הוא חריג. ניתן לציין ב-70 השנים האחרונות רק שנת 1957 בה היו ארבעה אירועי גשם מסוף מאי עד אמצע יוני 1957". בסקירתו הוא גם הבהיר כי היו כבר חודשי יוני גשומים מהנוכחי (יוני 1992 ו-2018), היו גם מקרים של שטפונות מדבריים ביוני, אבל רצף אירועי גשם שכל אחד מהם מורגש ולא באופן מקומי בלבד הוא חריג לחודש זה.
4 צפייה בגלריה
גשם בראשון לציון
גשם בראשון לציון
גשם בראשון לציון
(צילום: מאיר תורג'מן)
4 צפייה בגלריה
סופת חול באילת
סופת חול באילת
הסופה באילת, שתועדה גם בעקבה
(צילום: ירון מרדכי רשות הטבע והגנים)
הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: ירושלים 25-16, תל אביב-יפו 25-20, חיפה 24-21, באר שבע 29-19, צפת 23-17, קצרין 31-18, טבריה 31-21, נצרת 26-18, עפולה 29-17, בית שאן 32-19, לוד 28-19, אשדוד 26-19, עין גדי 33-25, מצפה רמון 24-19, אילת 35-26.