1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
השפלה וגידופים בחודש הגאווה
(צילום: טל שחר)
תלמידים מבית ספר בכפר יונה השפילו מורה על רקע נטייה מינית לכאורה, במהלך חודש הגאווה. לפי החשד, המורה, שהיה אחראי על כיתות שונות במהלך ההפסקה, העיר לתלמידים מהתיכון על התנהגותם וביקש את פרטיהם, שאותם הם סירבו לתת. על מנת לוודא את זהותם מול הנהלת בית הספר להמשך טיפול הוא צילם אותם.
הצילום הוביל לכך שהתלמידים החלו לקלל ולהשפיל אותו, קראו לעברו "הומו" וקריאות גנאי - אף שהם כלל אינם יודעים מהי נטייתו המינית. המורה הפגוע פנה להנהלת בית הספר - שנזפה דווקא בו על כך שצילם את התלמידים. הוא יצא מחדר המנהל נסער.
מעיריית כפר יונה נמסר בתגובה: "העיר כפר יונה מקדמת ומאמינה בהזדמנות שווה לכל תושביה, מגלה אפס סובלנות לאלימות, ומגנה כל התנהגות שיש בה כדי להשתמש בזהותו המינית של אדם, ובמקרה זה מורה בבית ספר, רק כדי לפגוע בו. כדי כך, נקט מנהל בית הספר בהליכים חינוכיים ומשמעתיים למול התנהגותם האלימה והפוגענית של התלמידים כלפי המורה".
ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך מגנה התנהגויות אלימות ופוגעניות שעשויות לפגוע בחוסן האישי הן של התלמידים והן של צוותי ההוראה. מנהל בית הספר נקט בהליכים משמעתיים וחינוכיים למול גילויי ההתנהגות הפוגענית של התלמידים. למול המורה, חודדו הנהלים לעניין צילום התלמידים. מעבר לכך התקיימה שיחת הבהרה בין המנהל למורה לליבון הדברים ברמה האישית".

בשבוע שעבר פרסמה יובל, סמלת בת 21 בחיל החינוך, פוסט שבו סיפרה על פשע השנאה נגדה במהלך נסיעה באוטובוס על-ידי שלושה נערים וצעירים עקב היותה קווירית. המשטרה עצרה שניים מהם (17 ו-19) בחשד לתקיפה והטרדה על רקע להט"בופובי. "אני לא מאחלת לאף אחד לעבור חוויות כאלה משפילות ומטלטלות, זו להט"בופוביה מהזן שחודר עמוק", כתבה יובל.
החיילת התעמתה עם הצעירים ביום רביעי שעבר כששבה מכנס מתגייסים עם חברותיה לסגל. "במהלך הנסיעה, חבורת צעירים החליטה שהנראות שלי כלובשת מדים קווירית לא באה לה בטוב", כתבה יובל בפייסבוק. "הם החלו לקלל ולדבר בצורה קשה, ראיתי את השנאה הטהורה שלהם בעיניים. התעלמתי תחילה, חברתי לסגל הגיבה להם והעניינים התלהטו - לא יכולתי לשתוק וניסיתי לתווך להם שאני גאה במי שאני ובתהליך שעברתי, שאני גאה להיות לובשת מדים המייצגת חלק ענק מהקהילה ושאני לא מתביישת במי שאני".