הישראלית שנהרגה אתמול (חמישי) בטיול אופניים בקפריסין היא טובי ארנס-כרמון, תושבת בנימינה, בת 54. התאונה התרחשה ברכיבת שטח עם נשים נוספות בכפר אטוכי, הסמוך ללרנקה.
1 צפייה בגלריה
טובי ארנס כרמון
טובי ארנס כרמון
טובי ארנס כרמון
(צילום: מהרשתות החברתיות)
"זה אסון בלתי נתפס. אנחנו לא קולטים שהיא נהרגה", אמרה אחת מחברותיה של טובי במושבה בנימינה. "טובי ז"ל הייתה מוכשרת, אישה בולטת ביופיה, מהנדסת ומנהלת מוכשרת, אם מדהימה לילדיה - והייתה חייכנית מלאת חיים. תמיד היה לה חיוך נסוך על פניה, פשוט אי אפשר להאמין שדווקא החיים שלה נגדעו, כשהיא הייתה ממש באמצע החיים הנסיבות של מה שקרה לא ברור עדיין זה פשוט לא נתפס, פשוט טרגדיה שלא נקלטת איך החיים שלה נגדעו ככה באסון בטיול".
טובי הותירה אחריה בעל וארבע בנות. היא הייתה יזמית ומנהלת בכירה, והקימה וניהלה חברות ומרכזי חדשנות בחברות מובילות בישראל. היא שימשה בין השאר סמנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה וסמנכ"ל שיווק בטמבור, והייתה בוגרת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. היא בתו של טייס חיל האוויר בני ארנס, שמטוס הסקייהוק שלו הופל בטיל קרקע אוויר סורי במלחמת יום הכיפורים. הוא הצליח לצנוח ולחבור לכוחות צה"ל.
ראש מועצת בנימינה, איתי ויסברג, אמר כי "קיבלתי את ההודעה המזעזעת על מותה הטראגי של טובי כרמון בהפלגה בחו"ל וקפאתי. לא מתיישב עם ההיגיון שלי שהאישה הספורטיבית והנמרצת שהכרתי לפני למעלה משלושים שנה דוממת. טובי הייתה מהנדסת, מנהלת ויזמית ברוכת כשרונות ובתוך כך פטריוטית בנימינית חמה כמו אביה בני ארנס, דודה צביקה ארנס ואביהם לפניהם. היא הייתה אם מסורה לבנותיה ולי אישית דמות להתייעצות בנושאי המושבה והקהילה. ליבי עם הבנות, בעלה ארז, שני אחיה ואחותה היקרים. לכתה בטרם עת הוא אובדן משפחתי גדול אולם גם אובדן קהילתי של בנימינה".
משרד החוץ מסר אמש כי "האירוע מוכר ומטופל על ידי קונסול ישראל בקפריסין והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ. הקונסול עומד בקשר עם מכריה של המנוחה ומסייע ככל שניתן. חברת הביטוח מעודכנת ומטפלת במקרה".