אחרי שראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי התבטא בחריפות נגד הממשלה הבוקר (יום שני), ונגד המהפכה המשפטית שהיא מובילה, מגיע גם תורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהגיע היום להפגנת הרבבות בירושלים מחוץ לכנסת ואמר כי "זה טוב לראות 100 אלף אנשים, אבל זה לא מה שיוביל את המאבק האמיתי. המאבק האמיתי יפרוץ את הגדרות האלה וייכנס למלחמה אמיתית שלא מנהלים בנאומים, אלא בקרב פנים אל פנים, ראש בראש, יד ביד. זה מה שיהיה כאן".
אולמרט, שאמר את הדברים במהלך ריאיון לערוץ דמוקרטtv, הדגיש כי "אנחנו עומדים לפני מלחמה. ההפגנות הללו הן שלב ההקדמה לפני תחילת המחאה האמיתית, שבסופו של דבר תפרוץ בכוח איתנים שירמוס את כל הגדרות ששמים לו היום, ויגיע לעיקר. זה צריך להיות מובן".
ראש הממשלה לשעבר אמר כי תוכנית נתניהו-לוין להחלשת מערכת המשפט לא תיעצר "בעזרת נאומים מן הסוג שמושמעים כאן. אלה נאומים ראויים שאנשים טובים משמיעים אותם, אנשים שאכפת להם ושכואב להם, אבל אין פה אדם אחד שלא מבין מה משמעות השינויים שהממשלה מנסה לחולל. מה שצריך זה לעבור לשלב הבא, לשלב המלחמה".
1 צפייה בגלריה
אהוד אולמרט
אהוד אולמרט
"צריך לעבור לשלב המלחמה". ראש הממשלה לשעבר אולמרט
(צילום: מוטי קמחי)

כאמור, ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי אמר הבוקר בריאיון לחדשות 13 מחוץ לבית המשפט העליון כי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים". לדברי חולדאי, "זו ההיסטוריה של העולם. מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראיים, אבל מדינות לא חוזרות בחזרה מדיקטטורה, אלא בשפיכות דמים".
חולדאי הוסיף: "לא מעניינת אותם (הפוליטיקאים) התחינה של הנשיא. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל - צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים". ראש העיר הגיע לירושלים במסגרת שביתת המחאה נגד המהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.
בתגובה לדברי חולדאי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לפתוח בחקירה נגדו: "לראש העיר תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה". גם שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גינה את הדברים: "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום. הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה - פוגעת במאבק הצודק".
במפלגת הליכוד הגישו תלונה במשטרה נגד רון חולדאי, בטענה ש"הסית לאלימות ולמרד אזרחי". חולדאי פרסם הבהרה בטוויטר, וכתב בציוץ: "אסביר את דבריי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".