עוד יום של קרב בצפון: כמה שיגורים נורו הבוקר (יום ראשון) מלבנון לאזור מושב רמות נפתלי הסמוך לגבול, ונפלו בשטחים פתוחים. לא הופעלה התרעה. כשעתיים לאחר מכן, בסביבות השעה 10:20, אזעקה הופעלה בשלומי שבגליל המערבי, אך כעבור זמן קצר התברר כי מדובר בהתרעת שווא בעקבות הפגזות צה"ל סמוך לגבול לבנון. אזעקות הופעלו גם בגליל העליון - בקיבוץ יראון ובמושב אביבים, שם טיל פגע פגיעה ישירה בבית במטח שבו שני שיגורים גם נחתו בשטח לבנון.
5 צפייה בגלריה
אביבים
אביבים
הבית שנפגע באביבים
בתוך כך, עקב הערכת מצב רחבה של צה"ל, נסגרו לתנועה כבישים באזור הצפון: צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב, צומת כפר סאלד לכיוון צפון, צומת הכניסה הדרומי לבית הלל, צומת אזור תעשיה צפוני בק"ש לכיוון מזרח, צומת מצודות לכיוון צפון, צומת מרגליות, צומת כ"ח לכיוון מערב, צומת רמות נפתלי, צומת מלכיה, חניון נחל דישון - בין ברעם ליראון, צומת סאסא לכיוון צפון מערב וצומת חירם לכיוון צפון.
בשל התרעות על שיגורי נ"ט מלבנון, הוטל סגר על כל היישובים בגליל העליון שנמצאים במרחק של עד ארבעה קילומטרים מהגבול, חוץ מקריית שמונה. בנוסף הוטל סגר על היישובים הבאים בגליל המערבי, בהם לימן, בצת, ראש הנקרה, שלומי, מצובה, אדמית, ערב אל-ערמשה, יערה, אילון, גורן, גרנות, שומרה, זרעית, שתולה, אבן מנחם, נטועה ומתת. במושב עלמה, שלא פונה, תושבים דיווחו כי בשל החסימות אין באפשרותם לשוב לבתיהם - וכי יש פקקי ענק בכביש המוביל למושב, בסמוך לאזור התעשייה דלתון. גם תושבי ריחניה, שלא פונו, "כלואים" בבתיהם.
5 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל באזור א-נאקורה
תקיפות צה"ל באזור א-נאקורה
תקיפות צה"ל באזור א-נאקורה בלבנון
(צילום: Jalaa MAREY/AFP)
5 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל באזור א-נאקורה
תקיפות צה"ל באזור א-נאקורה
(צילום: Jalaa MAREY/AFP)
5 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל באזור א-נאקורה
תקיפות צה"ל באזור א-נאקורה
(צילום: Jalaa MAREY/AFP)

בהמשך הבוקר עדכן דובר צה"ל כי הצבא השלים "גל תקיפות נרחב" נגד חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפות, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון. בין המטרות שהותקפו: תשתיות טרור, מבנים צבאיים ועמדות שיגור. צה"ל אישר כי "זוהו כמה שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב קרן נפתלי, צה"ל תקף באש את מקורות הירי".
ראש מועצת מטה אשר, משה דוידוביץ', התייחס לסגל שהוטל על היישובים. "זו סיטואציה נורמטיבית במדינה מתוקנת? ניחא מול עזה, אנחנו נלחמים מול ארגון טרור שאין לו מדינה, פה אנחנו מול מדינה ריבונית - מותקפים מדי יום ולילה. עד כמה הם יחריפו את המצב עד שנואיל בטובנו להרחיק אותם פיזית מהשטח הזה? ולא באמצעים מדיניים כאלה ואחרים שבעיניי אין בהם כלום", אמר בריאיון ל-ynet Live.
הכותרת
למה ירדן על סף שבירת הסכם השלום? | סמדר פרי
29:50

ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, הוסיף: "יש מישהו אחד שאחראי על הביטחון של התושבים במדינת ישראל, וזאת הממשלה. כל עוד יש לחיזבאללה תחמושת, טכנולוגיה ורצון, יהיה קשה מאוד להחזיר תושבים לצפון".
ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, סיכם: "צריך לתת לנו את הכלים כדי לראות איך אנחנו עושים את הדבר הנכון מול הצרכים של הקהילה שלנו. מחובתנו לחבר את הקהילה שהתפנתה לקהילה שהיא תמיד הייתה, לראות איך אנחנו עושים מערכות חינוך ולבחון איך אנחנו מביאים את התושבים שלנו למקומות שמותר לחיות בהם, שאפשר לנהל בהם אורח חיים".