1 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
הבהיר בהזדמנויות שונות כי בליכוד צריכים לעצור ולחשב מסלול מחדש, וזכה לתגובות קשות. ביטן
(צילום: יואב דודקביץ' )
הסתה ברשת נגד יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת דוד ביטן: בעקבות דברים שאמר לאחרונה, נרשמה באחת מקבוצות הווטסאפ של המפלגה, שבה לוקחים חלק גם דמויות ליכודיות מוכרות מאוד, הערה מסיתה שאיש לא גינה. בקבוצה הנושאת את השם "ליכודניקים בלי נחשים", שמונה יותר מ-360 חברים, כתב אחד מחברי הקבוצה על ביטן, לאחר שהאחרון הודה שבינו ובין שר המשפטים יריב לוין שורר נתק: "סכסכן שמן. חבל שהקורונה לא טרפה אותך".
ביטן, נזכיר, היה מאושפז ימים ארוכים במצב בריאותי לא פשוט לאחר שחלה בקורונה. בכירים בליכוד אומרים שהשיח המסית כלפי כל מי שמעז להשמיע ביקורת בונה חצה לאחרונה את גבולות הסביר גם כלפי חברי כנסת אחרים, דוגמת יולי אדלשטיין.
לליכוד עשרות קבוצות ווטסאפ פעילות מאוד, שבהן עוברים חומרים רלוונטיים לפעילים, כולל עדכונים הנוגעים לראיונות של חברי כנסת בתקשורת.
ביטן הבהיר בהזדמנויות שונות כי בעקבות מצבו של הליכוד לאחרונה, יש צורך לעצור ולחשב מסלול מחדש. העובדה שהוסיף כי הוא תומך ברפורמה ולא מתנגד לה לא הועילה, והיו פעילים שתקפו אותו בחריפות על עצם הצעתו להידברות.
אתמול הבהיר ביטן בריאיון בערוץ 13 כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מחולל לא מעט בעיות, והעריך שלממשלה הנוכחית יהיה קשה לשרוד ארבע שנים. ביטן לא הגיש תלונה לקצין הכנסת באשר להודעות שקיבל, ומלשכתו נמסר: "לצערנו יש הסתה חמורה ברשתות ובקבוצות מסוימות בליכוד שעוברת כל גבול. אנחנו יודעים מאיזה כיוון זה מגיע ומי מפעיל את המסיתים, בקבוצות נותנים במה להשמצה גם של אנשים שאינם חברי ליכוד ואינם חלק מהמפלגה כלל. מסיתים אלה לא מייצגים חלק גדול ממתפקדי הליכוד".