2 צפייה בגלריה
yk13579278
yk13579278
התחנה הסגורה במבשרת
( צילום: שלו שלום)
מי ישמור על תושבי מבשרת ציון? תחנת המשטרה החדשה שנבנתה במקום, בעלות כוללת של 25 מיליון שקלים, הייתה אמורה להחליף את התחנה המיושנת הנוכחית הפועלת מתוך מבני קרוואנים ולתת בשורה של ממש לאזרחים ולשוטרים המשרתים בה. אלא שראש המועצה יורם שמעון מתנגד בתוקף לחתום על אישור אכלוס לתחנה החדשה. הטיעון: פגיעה בגובה תשלומי הארנונה.
לטענת יו"ר המועצה, אישור לפתיחת התחנה יפגע משמעותית בתשלומי הארנונה שמהם נהנית המועצה, בשל העובדה כי על פי חוק, המשטרה מקבלת 50% הנחה מתשלומי ארנונה - ובמבנה הנוכחי היה ניתן לגבות תשלומי ארנונה מלאים מגורמים פרטיים.
לדברי ראש המועצה: "הקצנו שטח להקמת תחנה המשטרה עוד בשנת 2016. מאה מטר מהמקום המיועד משטרת ישראל החליטה לשכור מבנה שבעלות שכירותו לחמש שנים היא הייתה יכולה לבנות בניין חדש לגמרי בבעלותה. הבניין שבו הם הקימו כעת משרדים הוא לתעסוקה ולמסחר והם צריכים לשלם לנו ארנונה. אנחנו אמורים לקבל 100% ארנונה מכל עסק בבניין, אבל המשטרה פטורה ב-50% על פי חוק".
2 צפייה בגלריה
תחנת המשטרה הסגורה במבשרת ציון
תחנת המשטרה הסגורה במבשרת ציון
תיעוד מתוך תחנת המשטרה הסגורה במבשרת ציון
הערכות מצד גורם במועצה מדברות על אובדן תשלום ארנונה בסך של 609 אלף שקלים בשנה ‑ אם תחנת המשטרה תפעל בבניין המשרדים.
ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי משטרת ישראל כבר החלה לשלם דמי שכירות חודשיים של 300 אלף שקלים לחודש עבור 2,500 מטרים - זאת בזמן שלא ניתן אישור אכלוס למבנה, ותקופת ההתקשרות היא 20 שנים. גורם במועצה המקומית תוקף את החלטת המשטרה ואומר כי "המשטרה תשלם 72 מיליון שקלים במשך 20 שנים - בכספים האלו המשטרה הייתה יכולה להקים עיר לשוטרים, ולא לבזבז כספי ציבור לטובת השכרת מבנה".
לאחר ניהול הליך משפטי שבו ביקשה המועצה המקומית למנוע את פעילות התחנה, הוחלט כי הנושא יוחזר לדיון בפני הוועדה המחוזית שתכריע בדבר ייעוד הקרקע.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב אמש על הפרסום: "זה מצב הזוי ובלתי מתקבל שביטחון תושבי האזור יופקר ותחנה שאמורה לספק ביטחון לאזרחים לא תפעל רק בגלל ניסיון לרווח כספי לטובת המועצה ועל חשבון התושבים. מדהים. מצד אחד ראש המועצה מבקש ביטחון, אבל מאידך מונע מהמשטרה לפעול ולתת את אותו ביטחון".
המשטרה מסרה: "משטרת ישראל פועלת על פי הסכמים וחוזים הנחתמים לפי דין, ובכפוף לחוק, וכך נעשה גם במקרה הנוכחי. בניגוד מוחלט לנטען לעניין עלות בנייה והקמתה של תחנה המשטרה, הנתונים המוצגים בפניתך אינם משקפים את המציאות".
פורסם לראשונה: 00:00, 05.09.23