איגוד האינטרנט הישראלי במדריך לציבור בצל המלחמה: ימים קשים וכואבים עוברים על כולנו, ורבים ורבות פונים אל הרשתות החברתיות במטרה ללמוד על המתרחש, להתעדכן ולהיתמך כדי להתמודד עם החרדה ואי הוודאות.
בעקבות המצב, הרשתות מוצפות בתכנים בעייתיים ממספר סוגים, המופצים על ידי חשבונות פרטיים, קבוצות וגופים שונים - חלקם מזויפים במתכוון או שגויים ומטעים, וחלקם מציגים תוכן גרפי קשה לצפייה או שעלול לגרום לנזק נפשי, לרוב ללא אזהרה, וחלקם חושפים תמונות ומידע שעלולים לפגוע ברגשות או בפרטיותם של אחרים.
2 צפייה בגלריה
רכב בוער לאחר פגיעת רקטה, שדרות
רכב בוער לאחר פגיעת רקטה, שדרות
להתמודד עם התמונות הקשות
(צילום: עמית שאבי)


קראו עוד:

4 עקרונות חשובים לצריכת המידע

יש כמה עקרונות וחשובים שניתן ליישם כדי לשפר את רמת המידע שאנחנו צורכים בימים הללו, המתאפיינים במצב חירום ומצוקה.
1. העדיפו לצרוך מידע ועדכונים דרך כלי תקשורת ומערכות חדשות מקצועיות ומוסמכות, ודרך ערוצים של גורמים רשמיים ומוסמכים כמו פיקוד העורף, המשטרה, דובר צה"ל ומשרדי הממשלה.
2.גם ברשתות החברתיות - כדאי להישען על מקורות מוסמכים ורשמיים, ועדיף לעקוב אחר עדכונים של גופים רשמיים וחדשותיים או אחר עיתונאים וכותבים מוכרים ומומחים, ולא באמצעות קבוצות אנונימיות ופרופילים לא מוסמכים או מבוססים. השתיקו או חסמו פרופילים המציפים במידע פוגעני או מטריד.
3. הימנעו מעדכונים רבים בקבוצות סגורות ורשימות תפוצה אנונימיות המגיעות ללא קרדיט בפלטפורמות כמו וואטסאפ וטלגרם, ומהפצת תכנים ומסרים לא מאומתים לרשתות אחרות.
4. נסו להתנתק מדי פעם מהחדשות והעדכונים - לטובת פעילות חברתית מחוץ למסכים ולרשתות למען הבריאות הנפשית והפיזית.

הנחיות לבקרת הורדה וניגון אוטמטיים של תמונות וסרטונים:

אנחנו יכולים לשמור על עצמנו ועל הבריאות הנפשית שלנו על ידי צמצום החשיפה לתוכן גרפי ומזיק ברשת, על ידי שינוי פשוט של ההגדרות באפליקציות הרשתות החברתיות.
ניתן לעשות זאת על ידי ביטול האפשרות להורדה וניגון אוטומטיים של תמונות וסרטונים, והגדרת "סינון תוכן" באפליקציות המאפשרות זאת. כך נוכל לבחור בעצמנו מתי מתאים לנו לצפות בתוכן ומתי עדיף שלא.
ריכזנו כאן את ההנחיות: