השחיין יעקב טומרקין (29) צפוי לשאת את הדגל הישראלי בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו שיתקיים ב-23 ביולי באצטדיון האולימפי ביפן.
מי שנחשב לאחד השחיינים הישראליים הטובים בכל הזמנים אושר רק בשעות הצהריים כמי שייצא למשחקים במשלחת מוגדלת של השחייה הישראלית, ויתחרה במקצה 100 מטר גב. בישיבת איגוד השחייה התקבלה החלטה לפיה, למרות שטומרקין לא הצליח לעמוד בקריטריון הישראלי שהוא מחמיר מהבינלאומי, הוא יתחרה בכל זאת בטוקיו.
2 צפייה בגלריה
טומרקין. כבוד
טומרקין. כבוד
טומרקין. כבוד
(צילום: ראובן שוורץ)
טומרקין רשם את ההישג האולימפי המרשים ביותר בשחייה הישראלית - מקום שביעי בגמר בלונדון 2012. כמו כן, סיים שלוש פעמים כסגן אלוף אירופה והוסיף עוד שתי מדליות ארד בתחרת היבשתית. זאת תהיה האולימפיאדה השלישית של טומרקין, אחרי ששחה גם בלונדון ובריו, והשתתף בחמש אליפויות עולם ועוד שמונה אליפויות אירופה, ועדיין מחזיק בשיאים הישראלים במשחי הגב (100 ו-200 מטר).
טקס הפתיחה בטוקיו, שיתקיים בעוד פחות מארבעה שבועות, יהיה שונה בשל מגבלות הקורונה, שישפיעו גם על מספר הישראלים שייטלו בו חלק, כשנראה כי לכל היותר שליש מהמשלחת שצפויה להכיל 90 ספורטאים ישראלים, יצעדו בו.
2 צפייה בגלריה
טומרקין אחרי ההישג בלונדון
טומרקין אחרי ההישג בלונדון
טומרקין אחרי ההישג בלונדון
(צילום: אורן אהרוני)
בשל המגבלות השונות, ספורטאים יגיעו לטוקיו רק מספר ימים לפני מועד התחרות שלהם. למשל, אורי ששון, שזכה במדליה האולימפית בריו, לא יהיה חלק מהטקס מכיוון שיתחרה מאוחר יותר, ולכן לא הוצב כמועמד לשאת את הדגל הישראלי.
בטקס הפתיחה, שמאפשר רק לחמישה מלווים ליטול בו חלק לצד הספורטאים, ישתתפו בעיקר שחיינים, ג'ודוקא וספורטאים נוספים שיתחרו בימים הראשונים, לא בסמיכות צמודה מדי לטקס הפתיחה.

בנוסף, בטקס הפתיחה תהיה מגבלה של מספר הצופים, כשכמובן רק יפנים יוכלו להגיע אליו תוך שמירה על כללי הקורונה. עוד מתברר כי המארגנים החליטו לקיים הגרלה בין מחזיקי הכרטיסים לטקס הפתיחה מאחר שלא כל הכמות שרכשה כרטיסים תוכל להיכנס.