בין חמישי לשישי: סינסנטי בנגלס מארחים את מיאמי דולפינס
בשנה שעברה ג'ו בורו הפך את הבנגלס לסינדרלה הסנסציונית של ה-NFL. הוא התעלה על עצמו בפלייאוף ויחד עם ג'מאר צ'ייס מיצבו עצמם כצמד הנפיץ ביותר בפוטבול. הם הגיעו הכי רחוק שאפשר, עד הסופרבול, מרחק נגיעה מגביע לומברדי, אבל הנעל לא התאימה, וסינדרלה נשארה עם מחמאות והר של ציפיות לעונה הבאה, שכרגע נראית עגומה למדי.
מבין ארבעת הקוורטרבקים שנדבר עליהם היום, בורו עם היחס הכי נמוך בהצלחה במסירות (63%) ועם הכי הרבה איבודים (4). אחרי 2 משחקים ראשונים נוראיים בורו מצא בחזרה את הקצב שלו בשבוע שעבר נגד הג'טס, אבל זה לא יספיק מול הדולפינס, במיוחד לא אם קו ההגנה ימשיך לפשל וג'ו ימשיך ליפול על הדשא יותר מכל ק"ב אחר. יש ערhמות של כישרון בסינסינטי, השאלה היא אם יצליחו למצוא את הנעל החסרה שתפיח שוב את הניצוצות מאותה סינדרלה של אשתקד, או שיהפכו לדלעת.

2 צפייה בגלריה
טייריק היל
טייריק היל
טייריק היל
(צילום: AP)

לעומת בורו, טואה טאגובאילואה מתחיל לפרוע שטרות העונה. אחרי שנה פלוס של דשדושים וסימני שאלה, טואה סותם פיות לכל התוהים. הדולפינס עשו התאמות לפני העונה, והביאו חיזוקים משמעותיים לשני צידי המגרש ואפילו מאחורי הקווים. מייק מקדניאל, המאמן החדש של הדולפינס, פתח את העונה עם 0:3 מהדהד. הוא בנה קבוצה של לוחמים, הגנה חזקה ומתפרצת, והתקפה נפיצה ומלאת נשקים. טואה פתח את העונה מושלם עם יחס הצלחה במסירות של 71.3%(הגבוה מבין הקוורטרבקים שנדבר עליהם היום), כבר מסר מעל 900 יארד, 2:8 יחס טאצ'דאונס מתוכם 5 לטייריק היל וג'יילן וודל המצוינים, שגמעו ביחד כבר מעל 650 יארד בשלושה משחקים בלבד. הדולפינס נראים טוב בפעם ראשונה זה עשור, ויש להם את כל הכלים להמשיך להיות בלתי מנוצחים, לפחות עוד מחזור אחד.
ראשון בערב: בולטימור רייבנס מארחים את באפלו בילס
יש הרבה דמיון בין הבילס לרייבנס, כמו שישנו דמיון בין הקוורטרבקים שלהם. שתי הקבוצות במאזן 1:2, ההפסד של שתיהן היה לדולפינס, ההתקפה של שתיהן בטופ 5 של הליגה (בילס 2, רייבנס 4). צמד הכוכבים שלהן, ג'וש אלן ולמאר ג'קסון, הם התגלמות הקוורטרבק המודרני, שחקנים גדולים וחזקים שיודעים למסור מצויין (1014 יארד מול 750 בהתאמה), ובו זמנית לרוץ ולדחוף דרייבים שלמים בזכות הרגליים הארוכות והכוח המתפרץ שלהם (113 יארד בריצה וטאצ'דאון לאלן, מול 243 ו-2 טאצ'דאונים ללמאר). שניהם מציגים יכולת שיא עם יחס של 2:9 ו-2:10 בהתאמה.

2 צפייה בגלריה
למאר ג'קסון
למאר ג'קסון
למאר ג'קסון
(צילום: רויטרס)

הדבר היחיד שמונע מהם להיות סוג של תאומים סיאמיים שהופרדו בלידתם זה יחס ההשלמות של אלן (71.3) שגבוה בהרבה מלמאר (63.6), אבל מה שלמאר מפסיד באוויר הוא מרוויח ברגליים. הוא נשאר הרץ מספר אחת של הרייבנס, והאיום הכי מפחיד בפוטבול, כשבכל מהלך הוא יכול פשוט לשמור את הכדור לעצמו, לפתוח מבערים, ולהתחיל לרוץ. כרגע, הוא רץ כל הדרך לפרס ה-MVP בסוף העונה.
מולו ניצבים אלן והבילס, שלפי הסוכנויות בווגאס הם המועמדים מספר אחת להניף את הגביע בפברואר, השאלה היא רק האם אלן יעמוד בזה, כי כרגע, הבילס מעמיסים על כתפיו את הקבוצה כולה. הוא זורק ורץ הרבה יותר מדי, וללא עזרה מהרצים האחוריים שלו (אלן כרגע הרץ המוביל של הבילס), הוא יכול למצוא את עצמו מגיע לפלייאוף עם הלשון בחוץ, עייף וחבול.
זהו ללא ספק המשחק המרכזי של המחזור, שאמור לספק מותחן מורט עצבים עד השניות האחרונות שבסופו ינצח הקוורטרבק שיקבל יותר עזרה מקבוצתו. לבילס יש קבוצה שלמה יותר, ולמרות שקשה להם מאוד במשחקים צמודים, הם יתעלו על עצמם בראשון, ובראשות אלן הם יחזרו לבאפלו עם הניצחון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.