בשנים האחרונות יש ארומה חדשה ומעניינת ב-NBA, כזאת של דברי מאפה פריזאיים, של אוויר הרי הבלקן, והים של חופי יוון. כן, הבנתם נכון – מדובר בהשתלטות הלא מאוד עוינת אך החלטית של השחקנים האירופים על הליגה.
קחו למשל את החמישייה האימתנית הבאה: לוקה דונצ'יץ' מדאלאס, יאניס של מילווקי, ניקולה יוקיץ' האלוף הטרי מדנבר, ויקטור וומבניאמה שעוד לא דרך על הפרקט במסגרת משחק עונה תחרותי, ובויאן בוגדנוביץ' מאטלנטה, ותגרמו לכל קבוצה, כולל קבוצה שתורכב מטובי השחקנים האמריקאים, לפיק ברכיים קל ו/או רגשי נחיתות.

1 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
יוקיץ'
(צילום: Mike Ehrmann / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

אני לא מנסה להיות בומר, אבל לפעמים זה חזק ממני (כמעט 25 שנות מעקב), ורוצה לדעת איפה הימים בהם גורל הקבוצות נקבע ע"י סנטרים בסגנון פטריק יואינג, אלונזו מורנינג, שאק, דייויד רובינסון ואפילו דיקמבה מוטומבו? שלא לדבר על בארקלי, ג'ורדן ופיפן, קובי, לברון ודוראנט בהמשך הדר. האם זהו סיומו הפורמלי של עידן, או תקופת מעבר?
יש שיגידו שאין לאירופים של היום סיכוי מול הדרקונים האמריקאים של אז, ובגלל הגלובליזציה הרצון של הליגה להתרחב לכל העולם ברמה המסחרית ולהכניס שחקנים ממדינות אחרות הצליח יתר על המידה. בל נשכח את כל נושא הסושיאל מדיה שגרם לעוד הסחת דעת (כאילו שחסר כיום) ואובר-חברותיות בין הנפשות הפועלות, שבעבר לא היו חושבות אפילו לרגע לחבור זו לזו אלא לנצח זו את זו כדי להוכיח עליונות. נכון, היו גם ולאדה דיבאץ, טוני קוקוץ', ארווידאס סאבוניס, דירק נוביצקי, פאו גאסול וכו' שהיו המתווכים של תהליך זה, אבל אף פעם לא היו חוד החנית של הליגה ברמת הכישרון והכריזמה.
יוקיץ', שכל מה שמעניין אותו בשלב זה בחייו זה לקחת אליפויות ולחזור הביתה לסרביה מיד לאחר מכן, הוא הדבר הכי יבשושי ועם זאת הכי מאיים (כשיאניס פצוע לדעתי) שלא מחזיק בדרכון אמריקאי, ובכלל נבחר בזמן פרסומת למזון מהיר – אוי האירוניה.
אני מודה, כל מה שתיארתי מקשה עליי יותר ויותר להמשיך לרצות להתעניין באותה רמה כמו פעם, ולפני שתגידו "אז תמצא מקור עניין אחר", תחשבו על האוכל שעליו גדלתם בתור ילדים, אבל כל שנה הוסיפו לו תבלין לא מוכר, לא מאוד טעים, והכריחו אתכם להמשיך לאכול כאילו לא קרה דבר בטענה ש"זה מה יש".
אללי, מזל שיש יוטיוב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.