מיכל באלי היא אלופת אירופה החדשה עד גיל 21 בג'יו ג'יטסו. באלי (20) זכתה בפעם השנייה בקריירה בתואר, שנתיים אחרי הפעם הראשונה. בשנה שעברה אף הוכתרה כאלופת העולם. בשבת גברה על שתי יריבות אוקראיניות בדרך לראש הפודיום. אגב, בחודש הבא תנסה לרשום הישג גם באליפות אירופה לבוגרות, שתיערך בגרמניה.
כשהייתה בת שנתיים וחצי, באלי מהיישוב שילת הייתה כבר תחת הגדרה של מוות קליני. היא טבעה בבריכה העירונית, נמשתה מהמים ופרמדיק שבמקרה היה באזור שמע את הקריאות לעזרה והצליח להחזיר את התינוקת לחיים. הספורט, מסתבר, הוא זה ש"הציל" אותה. לא רק הצליח בשיקומה ובאיזונה, אלא גם העלה לה את הביטחון העצמי.
1 צפייה בגלריה
מיכל באלי
מיכל באלי
מיכל באלי והמדליה
(צילום: פרטי)
"החלום הגדול? להגיע לאולימפיאדה, למרות שהג'יו ג'יטסו הוא עדיין לא ענף אולימפי", אמרה בספטמבר האחרון בריאיון ל"מיינט". "מקווה שיהיה כך בשנים הבאות. לגבי מטרות קרובות, יש את משחקי העולם - אירוע מקביל לאולימפיאדה לענפים הלא אולימפיים - שבו מתחרים בכל קטגוריה ששת הטובים ביותר בעולם. כרגע יש לי המון עבודה. להמשיך ולהתאמן. אני אמנם אלופת עולם, אבל הדרך עוד ארוכה. תודה רבה למגה אור על התמיכה, למאמן האישי ויקי דבוש ולעמותת איילת שתומכת בי".

נוער: 11 מדליות זהב למשלחת הישראלית

11 מדליות זהב למשלחת הישראלית באליפות אירופה לג'יו ג'יטסו ברזילאי לנוער שהסתיימה אתמול בבוקרשט, רומניה בה השתתפו 17 מדינות. זוהר סלע הוכתרה כאלופת אירופה עד גיל 16 במשקל 52 ק"ג לאחר שניצחה בשלושה קרבות מוקדמים, וגברה בגמר על יריבה מהונגריה.זוהר מתאמנת ב ufcgym רעננה, תחת מאמן שבעצמו זכה באליפות העולם, ויקי דבוש.
בין הזוכים האחרים במדליות זהב בגילאים עד 16, עד 18 ועד 21: דוד אסיילוב, אגם הוכמן, רוי שטוף, איתמר רבי, איימן חלבי, גיא בורשטיין, מיכל ביילי, מאיה בכר, ברק וכטל ותמיר ברהם.