עיר הנופש הבולגרית, ורנה, המנומנמת לרוב בתקופה זו של השנה, הפכה למשך שבוע למעוז ישראלי. מאות ישראלים פשטו על מלון האינטרנשיונל בעיר, במטרה לזכות בתואר אלוף ישראל בפוקר – ובפרס הכספי המכובד המתלווה אליו.
בהיעדר מעמד חוקי למשחק הפוקר בישראל, ורנה משמשת כבר שנים כמארחת של האליפות הלאומית, טורניר הנערך אחת לשנה במסגרת סבב IPC, המקיים טורנירי פוקר ייעודיים לישראלים בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
אסף הירש
אסף הירש
הוכתר בסיום מרתון שנמשך מספר ימים. הירש
(צילום: IPC – סבב הפוקר הישראלי)
על הפופולריות הרבה של המשחק בישראל, אפשר ללמוד מהמספרים חסרי התקדים של האליפות השנה. כ-1,885 כניסות נרשמו לאירוע המרכזי באליפות, שיא כל הזמנים. קופת הפרסים צמחה לסכום של מעל ל-650,000 אירו כשהפרס הראשון נקבע על 110 אלף אירו, הגבוה ביותר באליפות ישראל אי פעם – וכל זה כשמחיר ההשתתפות לאליפות עמד על 400 אירו בלבד.
בסיומו של מרתון פוקר מפרך שנמשך מספר ימים, הוכתר אסף הירש לאלוף ישראל. הירש זכה ב-80 אלף אירו, אחרי עסקה של חלוקת הפרסים שסגרו ביניהם שלושת השורדים האחרונים בטורניר. במקום השני סיים נמרוד אלגרבלי שזכה ב-73 אלף אירו.
2 צפייה בגלריה
תשיעיית הגמר
תשיעיית הגמר
שתי נשים בתשעיית בתשעיית הגמר
(צילום: IPC – סבב הפוקר הישראלי)
עוד דבר בולט לטובה באליפות השנה היה הנוכחות הנשית הגבוהה. נשים רבות, חלק לא מבוטל מהן ממועדון הליידיז, בית ספר לפוקר ייעודי לנשים, הגיעו לאליפות וקצרו הצלחות מרשימות. שתי נשים העפילו לשולחן הגמר ביניהן סטפני פובולצקי שסיימה במקום השלישי וזכה ב-62 אלף אירו.
לצד האירוע המרכזי, נערכו במסגרת האליפות גם טורנירי צד רבים שמשכו אליהם מאות שחקנים – והעניקו למנצחים גביע ופרס כספי מכובד, הרצאות בנושאי פוקר ואפילו מופע סטנד-אפ בכיכובו של שאולי בדישי.