מכבי ת"א של השנה מפתיעה לטובה עם מאזן של חמישה נצחונות מול שלושה הפסדים ביורוליג, ללא משחקי ליגה בשלב זה (בגלל המצב הבטחוני) ועם משחק חסר באירופה. כמובן, אסור לשכוח שהיא מארחת בחו"ל. אבל, ברצלונה, היריבה הבאה, היא אופרה אחרת.
כדי לגבור על קבוצתו של רוג'ר גרימאו, שחקן עבר גדול וכיום מאמן מתחיל, מכבי תצטרך לעשות כמה דברים:
1 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
קולסון
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
1. לעבור לסמול בול (שלושה גארדים): לא השיטה שעודד קטש אוהב, אבל אין ברירה. עד שווייד בולדווין ייכנס לעניינים, הוא יצטרך כוח אש לגיבוי. לורנזו בראון חוזר לעצמו וגם תמיר בלאט מפתיע לטובה. כנראה שהניסיון האירופי באלבה ברלין השתלם.
2. חלוקת עומסים מאוזנת בין הסנטרים: חסיאל ריברו הקובני, עם 9.2 נקודות למשחק, הוא בפירוש מציאה בעמדת הסנטר – החולייה החלשה במכבי מזה שנים. עם זאת, אסור לזנוח את ג'וש ניבו שפתח רוב העונה שעברה וכמובן שיש לתת לו דקות גם כדי שריברו יוכל לנוח מדי פעם – כשיהיה צורך.
3. סורקין וג'ון די לא ממש בעניינים: לכן יש צורך להריץ אותם. במיוחד כשהיתרון גדול. שחקן שיוצא מרוטציה לא מרגיש חלק מהקבוצה וזה פוגע בדינמיקה.
4. הגנת ברזל על הכוכבים של ברצלונה: יאן וסלי, ניקולה לפרוביטולה ו־ווילי הרננגומש בראש. יש לשקול שמירות אישיות וכפולות על כל מי מהם שמראה סימנים שהוא האיש החם.
5. ניהול משחק נכון: קטש פי כמה מנוסה מגרימאו, ביורוליג ובאימון בכלל. פסקי הזמן, הצ'אלנג' (חבל שיש רק פעם במשחק) ועוד הם בתחום אחריותו. כמובן שאסור לשכוח את החילופים, שהם לב המשחק.
ניצחון של מכבי, עם הגנה ממושמעת והתקפות חכמות, עשוי לתת לה בוסט רציני להמשך העונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.