דראפט 2023 עשוי להיזכר כאחד הגדולים בהיסטוריה, ולא בהכרח בזכות כמות השחקנים המוכשרים שנבחרה בו, אלא בעיקר בזכות איש אחד גבוה, ויקטור וומבניאמה.
כבר כמה שנים שהתקשורת האמריקאית וה־NBA מחכים לרגע הזה, וישנה ציפייה גדולה מאוד לקראת כניסתו לליגה הטובה בעולם. הקבוצות עם הסיכויים הגבוהים לזכות בלוטרי ידעו שהשנה, יותר מכל, מי שתבחר בבחירה הראשונה יכולה לשנות את פניה בצורה היסטורית לטווח הרחוק. סן אנטוניו זכתה בפרס הגדול ויהיה מעניין מאוד לראות את גרג פופוביץ' האגדי מנחה ומדריך את ויקטור בצעדיו הראשונים על הבמה המרכזית.
1 צפייה בגלריה
שחקן מטרופוליטן 92 ויקטור וומבניאמה
שחקן מטרופוליטן 92 ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
(FRANCK FIFE/AFP)
הרבה אנשים קצת מפקפקים ביכולתו העתידית של וומבניאמה, בעיקר בגלל מבנה הגוף הגבוה והשברירי המאפיין אותו וגם מבחינה הגנתית. למה הגנתית? וומבניאמה משחק בדרך כלל בעמדה מספר 5, אבל הוא בורח המון מהצבע, בעיקר בגלל סגנון המשחק הייחודי שלו, אך הדבר יוצר המון קשיים בשמירה על הסנטר של היריבה. אך בניגוד לזאת, צריך לזכור שההגנה באירופה זה לא כמו ההגנה ב־NBA, אי אפשר למדוד הגנה של שחקן לפי האינטנסיביות בליגות באירופה. ב־NBA הרבה יותר סבלניים וסלחניים כלפי ההגנות. בנוסף, סן אנטוניו לא תשתמש בו 82 משחקים בעונה הבאה ולא תנסה בהכרח לעשות פלייאוף ולהתחיל לנצח כבר בעונה הראשונה, אלא לנסות לתרום לו ולעזור לו להתפתח כשחקן וכאישיות, זו המטרה היחידה שלה בשנים הקרובות. הספרס יצטרכו לשמור עליו מבחינה בריאותית, אך יחד עם זאת לפתח אותו גופנית ולשדרג אותו כשחקן.
כבר ראינו סנטרים גבוהים מאוד שמצטרפים לליגה ורובם לא הצליחו, אז מה הופך דווקא אותו למיוחד? בעיקר הסיבה שלמרות גובהו הוא נע כמו גארד, יש לו קלילות מסוימת שקשה להסביר אותה. כבר ראינו גבוהים כאלה, אבל גבוה כזה שיכול לזרוק שלשות באחוזים גבוהים, חצי מרחק טוב ובעל רמת IQ גבוהה, דבר כזה עוד לא היה.
הדרמה הגדולה בדראפט התחרשה כאשר הייתה התלבטות בין ברנדון מילר לסקוט הנדרסון בבחירות 2 ו-3. בסופו של דבר, שארלוט בחרה במילר תוך חשיבה שהוא יתאים יותר לסגנון המשחק לצד לאמלו בול, אבל אני חושב שזאת טעות גדולה. הפוטנציאל של סקוט הנדרסון גדול בהרבה, הוא בשל כבר עכשיו מבחינה פיזית, אתלט מרשים ואין לי ספק ששארלוט עוד תצטער על כך שלא בחרה אותו במקום ה-2.
כמובן שאי אפשר שלא להתייחס לוושינגטון של דני אבדיה. הוויזארדס בחרו במקום ה-8 את בילאל קוליבאלי שמביא איתו המון ספקות. מצד אחד, רואים שהוא לא מספיק בשל, בין אם פיזית ובין אם זה מבחינת רמת הכדורסל ל־NBA. אבל מצד שני ניתן לראות את הפוטנציאל העצום שיש לו ופה אני חושב שוושינגטון בחרה בשחקן לטווח הארוך כמו כל הקבוצה והסגנון שאליו היא הולכת.
וושינגטון נפטרה מהחוזה המגוחך של בראדלי ביל, מקריסטפס פורזינגיס ואולי בהמשך גם מקייל קוזמה, שלושת השחקנים המובילים שלה בעונה החולפת. היא העבירה אליה את טיוס ג'ונס הרכז המחליף של ממפיס ואת ג'ורדן פול הגארד המחליף של גולדן סטייט. בכך, היא יוצרת קבוצה מצד אחד מאוד מוכשרת, אבל מצד שני עם שחקנים לא מספיק בשלים כדי להוביל קבוצה ב־NBA. דני ירוויח מכך המון כי הציפיות ממנו ומהוויזארדס לא יהיו גבוהות ואין לי ספק שוושינגטון הולכת על "טנקינג בכל הכוח" על מנת לבחור גבוה בדראפט הבא.
העונה הקרובה ב־NBA תיתן לנו אינדיקציה לאיפה הליגה הזאת הולכת, האם וומבניאמה כבר יראה לנו מה הוא יודע בעונתו הראשונה? והאם שארלוט יצטערו שוב על בחירה גרועה בדראפט? את כל אלה נגלה בהמשך, ומי יודע, אולי הדראפט האחרון ייזכר כאחד המשמעותיים בתולדות הכדורסל האמריקאי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.