הפועל חיפה ועירוני נס ציונה הפסידו בגמרים של מוקדמות היורופקאפ וסיימו את דרכן במפעל.
אחרי הניצחון המרשים שלשום על יינסי, הקבוצה של אלעד חסין הפסידה הערב (שישי) 80:75 לביירוית הגרמנית. בעקבות ההפסד חיפה הודחה הודחה סופית אחרי שלא הצליחה לסיים גם כאחת משתי המפסידות בעלות מאזן הנקודות הטוב ביותר, דבר שהיה מספיק לה כדי לעלות לשלב הבתים.
3 צפייה בגלריה
אלעד חסין
אלעד חסין
אלעד חסין
(צילום: FIBA.COM)
פתיחת המשחק בסיביר הייתה דווקא צמודה, היתרון נע מצד לצד כאשר האדומים ניסו להפעיל בעיקר את צמד הביג-מנים שלהם, סקוטי ג’יימס וג’יימס תומפסון, בעוד הגרמנים הסתמכו על פעולות אישיות של טריי אלן ובסטיאן דורת’.
חיפה פתחה בצורה רעה מאוד את המחצית השנייה. היא נתקעה בהתקפה ולא הצליחה לייצר נקודות למשך 4 דקות. בצד השני, הגרמנים צלפו מכל פינה ועלו ליתרון שיא של 20 נקודות. שלשה ראשונה במשחק של עמית שמחון ושלשה נוספת של וייס צימקו את הפער ל-11 לקראת הרבע המכריע. 6 נקודות רצופות של אלן ועוד שתי קליעות עונשין של ורגאס חתמו את תוצאת המשחק.
3 צפייה בגלריה
עמית שמחון חודר
עמית שמחון חודר
עמית שמחון.
(צילום: FIBA.COM)
חסין הגיב בסיום: "מגיע קרדיט לגרמנים, הם ביצעו את תוכנית המשחק שלהם הרבה יותר טוב מאיתנו. הרגשתי קצת עייפות אצלנו, אנחנו בסגל קצר ושיחקנו לפני יומיים, אבל כל זה לא גורע מאיכות הביצוע של הגרמנים בהתקפה ובהגנה. באנו למסע הזה במטרה להפתיע ולעלות, אבל לא פחות חשוב מזה גם להתגבש ולהשתפר כקבוצה. עכשיו אני מרגיש שאנחנו יותר מגובשים ויותר טובים ממה שהגענו לפה. נלחמנו, לא ויתרנו ואני מאוד גאה".
גם עירוני נס ציונה, שזכתה בעונה שעברה בתואר, הפסידה בגמר המוקדמות שהתקיים באסטוניה 79:70 לפורטו ונפרדה מהמפעל אחרי שאיבדה סיכוי לסיים כאחת המפסידות בעלות המאזן הטוב ביותר.
3 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליאור ליובין
(צילום: אורן אהרוני)
פרנק בארטלי (20 נקודות ו-7 ריבאונדים) ואייק נוואמו (19 נקודות) היו הקלעים הבולטים של נס ציונה במשחק. סגנית אלופת פורטוגל עלתה בזכות הניצחון לבית ח' הכולל את אורדאה הרומנית, סולנוקי אולאי ההונגרית ולגיה ורשה הפולנית.
מקס לנדיס (18 נקודות), צ'רלטון קלוף (15 נקודות ו-5 אסיסטים) וג'ונתן ארלדג' (18 נקודות ו-5 ריבאונדים) היו השחקנים הבולטים של פורטו.
פורסם לראשונה: 18:38, 01.10.21