התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
אנחנו רגילים לבוא קטנים. גם כמדינה, באופן כללי, ובטח בספורט – ודאי בכדורגל. כך היה עם נבחרת הנוער לפני שנה, וכך עם לחימה מצמצמת פערים היא נתפסה עד לאחרונה. אבל לא עוד. מיקומה של נבחרת הנוער בין ארבע הגדולות בעולם – כן, בעולם – מביא איתו אתגר נוסף.
אחד הדברים שאופיר חיים צריך להתמודד איתם לקראת חצי הגמר הערב מול אורוגוואי הוא השינוי בתפיסת הנבחרת, בעיקר מבחינה ציבורית ותקשורתית בישראל, אבל לא רק. עכשיו, גם למי שלא אוהב כדורגל ביום-יום יש ציפיות לאומיות. ישראל לא פייבוריטית מול אורוגוואי, לא לטעות, גם סוכנויות ההימורים חושבות כך. אבל אם עד לא מזמן הנבחרת הזו הייתה כמו מתמודד שזכה לפני שנה ב"כוכב הבא לאירוויזיון" ועכשיו צריך לעמוד על במת ענק בפעם הראשונה, עכשיו הנבחרת היא נועה קירל, כוכבת. מקום שלישי יהיה אחלה, המדינה תחבק, אבל בפנים אנשים חושבים ומאמינים שצריך להביא את הגביע.
2 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
האתגר שלו משתנה. אופיר חיים
(AP Photo/Gustavo Garello)
אחרי הניצחון על ברזיל ברור שישראל יכולה להיות אלופת עולם. יכולה, לא צריכה או מועמדת ראשית. והאמת, הכדורגל שלה, ולא כולם שמים לב לכך, הוא כדורגל של נבחרת מובילה. כל הזמן הדיבור על הנבחרת הזו מתמקד באופי. בצדק, צריך לומר. השערים בתוספת הזמן, תגובה מיד לאחר שסופגים, לחימה, חוכמה. הכל נכון, אבל אסור לשכוח שלצד האופי יש לנבחרת גם יופי. הוא קיים ובענק.
ישראל מחזיקה בכדור בממוצע 54.2 אחוז מהזמן של המשחקים שלה בארגנטינה. רק שלוש נבחרות – ארגנטינה, ארה"ב ואקוודור – החזיקו בכדור יותר זמן בממוצע למשחק, ושלושתן כבר לא חלק מהטורניר. השערים של הנבחרת הם לא בטעות, לא גניבה, לא מצב נייח שהוא כמעט היחיד במשחק ולאו דווקא במתפרצת שבאה אחרי שהיריב דחק אותה לאחור. זו נבחרת שמשחקת.
אם מסתכלים על מדד השערים הצפויים שלה (xG), המחשב לא רק את כמות המצבים אלא גם את איכותם, רואים שישראל הייתה אמורה להבקיע הכי הרבה שערים במונדיאליטו. המדד עומד על 11, כמות השערים בפועל על שמונה. ישראל בעטה לא פחות מ־64 פעמים לשער עד כה, לא מעט.
2 צפייה בגלריה
שער "ידיעות אחרונות"
שער "ידיעות אחרונות"
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
כל הדרך לחצי גמר
אורוגוואי נמצאת באותו שלב של ישראל, חצי הגמר, אבל הכדורגל שלה בדרך לשם היה אחר לגמרי. כמו רוב נבחרות אורוגוואי הבוגרות לאורך השנים גם הנבחרת הזו מעדיפה לשחק בלי הכדור, לעמוד עם הרבה שחקנים בהגנה ולצאת קדימה מהר כשאפשר. אפשר לנחש שזה הסיפור המקצועי שנראה הערב. דווקא ישראל, שנחשבת לנבחרת הפחות טובה, תחזיק בכדור יותר ותהיה הדומיננטית.
זה כמובן לא מבטיח מקום בגמר, אבל מספר לא מעט על המאמן הישראלי ועל השחקנים שלו. לא כל אחד מסוגל לייצר כדורגל שהוא גם דומיננטי וגם מצליח, בטח לא נבחרת ממדינת כדורגל קטנה יחסית כמו ישראל. לנבחרת הנוער הזו יש יופי ואופי גם יחד.