זה לא סוד שבחבל הבאסקים בספרד ישנה תמיכה ברורה בפלסטינים וסלידה מישראל, אך אתמול (שישי) נראה כי נחצה גבול. במהלך ה-1:1 נגד גרנאדה אוהדי אתלטיק בילבאו הניפו את דגלי איראן ותימן וגם את זה של ארגון הטרור חיזבאללה ובנוסף גם תלו שלט עם הסיסמא של החות'ים: "אללה אכבר, מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על היהודים, ניצחון לאיסלאם".
זו לא הפעם הראשונה שהקהל של בילבאו עושה זאת. ביום ראשון, לאחר המתקפה האיראנית על ישראל, הועלתה בעמוד טוויטר המזוהה עם בילבאו תמונה עם הדגלים והשלט עם הכיתוב המזעזע שהונפו לפני המשחק נגד ויאריאל ונכתב: "אנחנו הבאסקים תומכים במאבק של האוכלוסיה הילידית נגד הפולש הישראלי הנאו-נאצי".
1 צפייה בגלריה
אוהדי אתלטיק בילבאו
אוהדי אתלטיק בילבאו
מופע מבחיל. אוהדי אתלטיק בילבאו
(REUTERS/Marcelo Del Pozo)
כאמור, אוהדי קבוצות הספורט הבאסקיות ידועות בהתנגדותן לישראל. בלא מעט מקרים בהם מכבי ת"א התארחה אצל באסקוניה במסגרת היורוליג, הביעו האוהדים המקומיים עוינות ברורה לקבוצה מישראל והניפו דגלי פלסטין בנוסף לקריאות אנטי-ישראליות.
לפני מספר שנים, כשהפועל חולון העפילה לפיינל פור של ליגת האלופות בכדורסל שנערך בבילבאו, פרצה קטטה המונית לאחר שמקומיים תקפו את אוהדי חולון לפני משחקה בחצי הגמר.
בילבאו זכתה העונה בגביע המלך הספרדי לראשונה מזה 40 שנה אחרי שניצחה בגמר את מאיורקה בתום דו-קרב פנדלים. התיקו אתמול נגד גרנאדה היה משחקה השלישי ברציפות ללא ניצחון בליגה הספרדית.