נכון, מכבי ת"א לא העפילה לפיינל פור היורוליג זו השנה התשיעית ברציפות למרות שהייתה במרחק נגיעה. אבל, יש הרבה דברים טובים שהיא צריכה לקחת איתה לשנה הבאה:
*לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין – בראון הוכיח שהוא הגארד שמכבי ת"א צריכה. ברוב שלבי העונה הוא סחב אותה. לקראת הפלייאוף, הוא נחלש בשל פציעה ועומס יתר והמושכות עברו לידי בולדווין. כששניהם בכושר טוב, הם בלתי עצירים. לא סתם כינו אותם במגזין יורוהופס "צמד הגארדים הטוב ביותר מחוץ לליגת ה-NBA".

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

* ג'ון דיברתולומאו - היו עוד אקס פקטורים. גם קולסון תרם בפיזיות, בריבאונד ובנקודות וג'ייק כהן הפך לשחקן חשוב ברוטציה. אבל ג'ון-די היה שם לכל אורך הדרך. הגנתית והתקפית, זו הייתה השנה האירופית הטובה ביותר שלו ולקפטן יש ממה להיות מרוצה.
*עודד קטש - נכון, לא מדובר במאמן צמרת כמו מסינה או ז'ליקו אוברדוביץ'. ועם זאת, קשה להשוות את קטש מודל 2023 לקטש מודל 2008. הוא למד והשתפשף בהרבה קבוצות ונבחרות בארץ ובחו"ל מאז, ועושה רושם שהצליח להעמיד קבוצה טובה למדי. אחרי משבר ומקום עשירי בשיא השפל, הוא הצליח להוביל את מכבי לפלייאוף. בניגוד לשנה הקודמת בה העפילה בשל החלטת פיב"א להעשות את הקבוצות הרוסיות באמצע העונה, הקבוצה הגיעה לגמרי בכוחות עצמה – תוך כדי ניצחונות בעונה הסדירה על ריאל מדריד ואולימפיאקוס, קבוצות שיכולות פוטנציאלית לזכות בפיינל פור בקובנה. לקבוצה עם מאמן גרוע אין כלל סיכוי להגיע למצב שכזה.
*הנהלת הקבוצה - נאמרו עליה הרבה מילים רעות ובצדק. אבל, הפעם הבעלים וכן המנכ"ל וויצ'יץ' החליטו החלטה אסטרטגית נבונה – לשבת ולהביט מהצד. הם השאירו את קטש על אף שכיכב חזק בטבלת המועמדים לפיטורים, מיעטו ברכש במהלך העונה וכן הביאו שחקן חיזוק משמעותי, דייייד בלאט. אמנם המהלך נשמע בהתחלה כבדיחה, אבל יו"ר הוועדה המקצועית התגלה כתפקיד משמעותי. הניהול המופתי של מאמן העבר המנוסה, נתן את השקט בימים סוערים.
אם נסכם, מכבי רחוקה מלהיות מושלמת ויש לה כברת דרך כדי לחזור לצמרת האירופית. אבל, היא סוף-סוף הבינה מה עליה לעשות כדי להיות שם. בשנה הבאה, יש לקוות שנראה אותם בפיינל פור שייערך בברלין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.