אם נחזור לתחילת העונה, ונגיד לאוהד הפועל ת"א הממוצע שהקבוצה שלו תעשה רבע גמר ביורוקאפ ותפסיד בחצי גמר הפלייאוף להפועל ירושלים, הוא היה שולף את העט מהכיס ושואל איפה חותמים. אך עם האוכל בא התיאבון, ובהפועל ת"א הנוכחית נוצר מצב בו זכייה באליפות נראית בהישג יד, אך בדרך לשם עומדת הקבוצה נגדה הכי התקשתה העונה, הפועל ירושלים הקשוחה של אלכסנדר דז'יקיץ'. בשלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות, כולם בדרייב אין, ניצחה ירושלים. בכדי לשנות את המגמה, האדומים מת"א צריכים למצוא פיתרונות בשני תחומים.
בראש ובראשונה, למצוא פיתרון לקושי של אחד משחקני העונה בליגה, ג'ורדן מקריי, במשחקים נגד ההגנה הירושלמית. מקריי, אחד המוציאים לפועל העיקריים של הקבוצה העונה, קולע 15.9 נק' למשחק ב-46% מהשדה ומוסר 3 אסיסטים בממוצע. בשלושת המשחקים בהם לקח חלק נגד ירושלים, הממוצעים של מקריי עומדים על 4.6 נק' ב-26% מהשדה, לצד 1.3 אס'. הבדל תהומי, הממחיש את הקושי של הגארד מול ההגנה הירושלמית. אם הפועל ת"א תצליח לגרום למקריי לרשום את המספרים הרגילים שלו העונה, המשימה שלה תהפוך להרבה יותר קלה.

1 צפייה בגלריה
ג'ורדן מקריי
ג'ורדן מקריי
ג'ורדן מקריי
(צילום: טל שחר)

הבעיה השנייה לה דני פרנקו צריך למצוא פיתרון היא העובדה שקבוצתו לא מצליחה להציג את המשחק ההתקפי הרגיל שלה, שמצוין כל העונה, נגד ירושלים. הפועל ת"א קולעת 90.6 נק' למשחק בממוצע (רק מכבי ת"א קולעת יותר), אך במשחקים נגד ירושלים השטף ההתקפי נפגע. התל אביבים קולעים 72.7 נק' בממוצע במשחקים נגד ההגנה הירושלמית, כמעט 20(!) נקודות פחות מהממוצע, ורק פעם אחת הצליחו להגיע ל-80 נקודות נגדה, ובמשחק הזה ניצחו. אם יצליחו להגיע לממוצע העונתי, או לפחות להתקרב, הפועל ת"א תוכל לשנות את ההגמוניה הירושלמית נגדה העונה.
כל אחת מהקבוצות תנסה למשוך את הסדרה אל הסגנון שלה. ירושלים לסקור הנמוך, המשחק האיטי וההגנה החזקה, ואילו הפועל ת"א תחפש משחק ריצה מהיר וסקור גבוה. מי מהן שתצליח בכך, תנצח את הסדרה. עד כה העונה, הירושלמים נותנים נוקאאוט מהדהד לתל אביבים. עכשיו, כשאליפות על הכף, חובת ההוכחה על הפועל ת"א, להוכיח שהיא חזרה לליגה של הגדולות. מה שבטוח, הצופה הנייטרלי יהיה מכל שנייה בסדרה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.