בקרוב מאוד, חילופי השלטון בישראל יחייבו מינוי שר/שרה למשרד התרבות והספורט. זו אינה המשרה הממשלתית החשובה ביותר במדינה מורכבת כמו שלנו, אך עדיין מומלץ שהמינוי יהיה הולם. חילי טרופר היה בין שרי ספורט האכפתיים, ועכשיו הוא ייאלץ לפנות את מקומו. ואלה הם האתגרים עבור מי שינהל או תנהל את המערכת ממש בקרוב:
1. אלימות בספורט: פני החברה כפני הספורט, כך נהוג להגיד. לאור זאת, הספורט משמש ככלי חינוכי. אפרט ואסביר: יש לגלות אפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות של גורם המעורב בספורט הישראלי. ללא הבדל דת, גזע ומין יש להעניש בחומרה שחקנים, בעלי תפקידים מקצועיים ואוהדים אשר במקום לגרום להנאה מהמשחק נותנים דוגמה שלילית. כמובן שיש לפרק מן היסוד ארגוני אוהדים קיצוניים כמו לה פמיליה ופנטיקס, שגם מעבירים לא אחת את האלימות לשדה המשחק הפוליטי. עליהם להיות מחוץ לחוק, נקודה - וראשיהם צריכים לבלות בכלא.
1 צפייה בגלריה
שוטרים על סוסים
שוטרים על סוסים
שוטרים על סוסים
(צילום: אורן אהרוני)
2. השקעה בבני מיעוטים ובפריפריה: המגזר הערבי, הנשים בישראל, העולים משלל קצוות תבל, ערי הפיתוח, היישובים הקטנים ואפילו המגזר הדתי והחרדי, זקוקים לטיפול ספורטיבי. יש לעודד באותן קהילות את העיסוק בספורט, כלי שיכול למנף את העוסקים בהם הן בענף והן בתחומים נוספים. בהמשך לסעיף 1, אפשר להראות למי שמעוניין את האור ולהפכו לשגריר של ישראל בעולם. כפי שנאמר, "אל תזלזלו בבני העניים כי מהם תצא תורה".
3. תקצוב לפי הישגים ודחיפות: בעוד שנתיים תיערך אולימפיאדה בפריז. כבר בשנת 2023 הדגש התקצובי צריך להיות על אותם ענפים, כדי לאפשר למתחרים ולמתחרות להגיע לטורניר במוכנות שיא. כמובן שיש לדאוג לכך שבתוך הארגונים הכסף יגיע למקומות הנכונים, במקום לריפוד כיסאותיהם של העסקנים.
4. מחירי כרטיסים: כמו בשלל תחומי החיים, ישראל שיאנית במחירי כרטיסים עבור אירועי ספורט. יש לדאוג שכל מי שמעוניין לעבור חוויית צפייה יוכל לעשות זאת במחיר שווה לכל נפש. כמובן שיש להשקיע במתקנים הנלווים - מזנון, שירותים, חניה, קניון סמוך, חנות מזכרות וכדומה. מה שנקרא, הכל כלול.
5. שמירה על צביון ישראלי: יש לדאוג לתת כמה שיותר הזמנויות למתחרים צעירים מקומיים, מכל המוצאים והיישובים בארץ. חס וחלילה שאין לזרוק זרים מכאן (בטח כאלה שתורמים). אבל אסור להגיע למצב שמקומיים בכדורסל (ולאחרונה גם בכדורגל) יתחננו לקבל דקות משחק. זה מצב פסול ואסור שיתקיים. כנ"ל אזרוח פקטיבי, שלא על בסיס זיקה לישראל.
6. ספורט להמונים: לצד הספורט ההישגי, אסור לשכוח את הפעילות הגופנית לאזרח הקטן. יש להקים תחת כל עץ רענן מרכזי כושר, חוגים, מתנ"סים ומכשירים. אנשים יהפכו ליותר רגועים, פחות עצבניים, פחות תלויים בתרופות והעיסוק בספורט ישפיע גם על כושר העבודה שלהם וירומם את רוחם בזמנים טובים כרעים. כאדם שמתעמל עשור בפילאטיס וביוגה, אני יכול להעיד על כך.
אז בהצלחה למי שזה לא יהיה או תהיה, כי יהיה בכך צורך. בלא הבדל השקפות פוליטיות, עולם הספורט מלא בעיות ומורכבויות ויש לפתור אותן ככל האפשר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.