ליאל עבדה בדרך לדינמו קייב. עסקת העברתו של החלוץ הצעיר של מכבי פתח תקווה למועדון הפאר האוקראיני קרובה לסיכום וצפויה להיחתם רשמית כבר בשבוע הבא כשעבדה ימריא ביום שלישי לאוקראינה ויחתום על חוזה. יו"ר מכבי פ"ת אבי לוזון אמר: "יש מו"מ, עוד לא נחתמה העסקה ולא סוכמה. כאשר הכל יהיה חתום - נשמח להודיע".
על פי מתווה העסקה, תזכה מכבי פתח תקווה לשלשל לכיסה כחמישה מיליון אירו עבור מכירתו, ותקבל כ-20 אחוזים מהמכירה הבאה של החלוץ. ליאל עבדה ישחק ביריבה המושבעת של שחטאר דונייצק, בה משחק מנור סולומון, שגם הוא עבר ממכבי פ"ת לאוקראינה (תמורה 6 מיליון אירו). מדובר באחת העסקאות הכי יקרות בתולדות הכדורגל הישראלי. המועמדים להחליפו הם גיא מלמד, שמשחק כרגע בסקוטלנד, ובן שהר, כרגע באפואל ניקוסיה. פ"ת כבר פנתה לשניהם.
2 צפייה בגלריה
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה. בדרך לדינמו קייב
(צילום: עוז מועלם)
רונן עבדה, אביו של השחקן אישר את הפרטים ואמר: "העסקה סגורה, נותר רק לסגור כמה פרטים טכניים. אנחנו מתרגשים מאוד וחושבים איך שולחים ילד בן 19 לאוקראינה, אבל אלה צרות טובות".
ליאל עבדה בן ה-19 הוא אחד הכישרונות הכי גדולים בכדורגל הישראלי. הוא כבש בעונה שעברה שמונה שערים בליגה הלאומית ועזר למכבי פ"ת לעלות לליגת העל. העונה הוא כבש ארבעה שערים והוסיף עוד שלושה בישולים בליגת העל. הוא אחד האחראים המרכזיים לפתיחת העונה המסחררת של מכבי פ"ת, שבתום הסיבוב הראשון מדורגת במקום השלישי בליגה, אחרי מכבי ת"א ומכבי חיפה.

עובר למועדון ענק

דינמו קייב הוא מועדון פאר באוקראינה שנוסד ב-1927. הקבוצה זכתה ב-15 אליפויות בליגה האוקראינית, ועוד 13 אליפויות בליגת ברית המועצות. בקבוצה כיכבו בעבר שמות גדולים כמו החלוץ האגדי אנדריי שבצ'נקו, לימים במילאן ובצ'לסי. היריבה הגדולה שלה היא שחטאר דונייצק בה מככב ישראלי אחר, מנור סולומון, שכזכור כבש פעמיים מול ריאל מדריד בליגת האלופות. בניגוד לשחטאר שאוהבת להחתים שחקנים ברזילאים, דינמו מתבססת בעיקר על שחקנים מקומיים.
דינמו איבדה את ההגמוניה שלה בליגה האוקראינית בשנים האחרונות לשחטאר, ולא זכתה באליפות אוקראינה מאז 2016. כדי להחזיר לעצמה את השליטה היא החתימה את המאמן הרומני בן ה-75, מירצ'ה לוצ'סקו, שמזוהה דווקא עם שחטאר אותה אימן 12 שנים (2004-2016) בהצלחה גדולה מאוד. לוצ'סקו אימן בעבר את נבחרת טורקיה וזניט סנט פטרסבורג הרוסית.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון. יפגוש את עבדה
(צילום: EPA)
הקבוצה שיחקה העונה בליגת האלופות בבית שכלל את ברצלונה, יובנטוס ופרנצווארוש ההונגרית. היא סיימה במקום השלישי ותשחק בשלב 32 הגדולות מול קלאב ברוז'. הקבוצה מוליכה את הליגה האוקראינית, שנמצאת כעת בפגרת החורף, עם נקודה יותר משחטאר.