תחושת השפלה קשה בהפועל באר-שבע לאחר התבוסה 4:1 אתמול (שבת) בידי מכבי חיפה באיצטדיון סמי עופר. לא היה חסר הרבה כדי שהתוצאה תיהיה אפילו גרועה יותר עבור הדרומיים, אך למזלם קורת ומשקוף השער של ניב אליאסי הצילו אותו מלספוג שישייה. לרבים זה הזכיר את מפגש האירופיות בפתיחת העונה נגד מכבי ת"א, שהסתיים בתבוסה 6:1. בסיום אותו משחק התחייב אליניב ברדה שקבוצתו לא תיראה כך שוב, אך אתמול זה היה נראה לא פחות גרוע.
למרות שברדה טען לפני המשחק שלא יעשה רוטציות ולא ישמור שחקנים למשחק חצי גמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה ביום רביעי, אתמול הוא לבטח לא עלה בהרכב החזק ביותר של קבוצתו. מיגל ויטור ורועי גורדנה, אולי שני השחקנים הכי טובים העונה של באר-שבע, לא שותפו. אומנם השניים סוחבים פציעות, אך אין בכלל ספק שאם חצי גמר הגביע היה נערך אתמול, הם היו פותחים בהרכב וזה בדיוק מה שאמור לקרות נגד נתניה בעוד שלושה ימים. גם עדן שמיר, אחד השחקנים הבטוחים של ברדה בהרכב העונה, קיבל מנוחה ושותף רק במחצית השנייה.
1 צפייה בגלריה
תחושת השפלה. שחקני באר-שבע מאוכזבים
תחושת השפלה. שחקני באר-שבע מאוכזבים
תחושת השפלה. שחקני באר-שבע מאוכזבים
(עמרי שטיין, ONE)
למעט דקות הפתיחה, באר-שבע כלל לא היוותה יריב עבור החיפאים. גם שער הניחומים הגיע בלי שום קשר למשחק, לאחר בעיטה ממרחק רב של המחליף עימראן אולאד. ההולנדי ממוצא מרוקאי לא הצליח להשתלב העונה בבאר-שבע ואתמול היה זה שערו הראשון העונה. לא מן הנמנע שבעקבות השער הוא יקבל הזדמנויות גדולות יותר עד תום העונה.
בהקשר של אולאד, במועדון מקווים שאולי מקרה אנטוניו ספר יחזור על עצמו. כזכור, ספר פתח רע מאוד את העונה בבאר-שבע והיה כבר עם רגל וחצי מחוץ למועדון, אך שער מקרי בבעיטה מרחוק במשחק גביע הטוטו נגד מכבי נתניה העניק לו הזדמנות מחודשת ומאז הוא אחד השחקנים הטובים בקבוצה.

הראש בחצי גמר הגביע

לקראת חצי הגמר אין ספק שברדה יבצע מהפך בהרכב ולא מן הנמנע שגם שיטת חמשת שחקני ההגנה תיזנח. מיגל ויטור, רועי גורדנה, עדן שמיר והלדר לופס יחזרו בוודאות להרכב.
אחד השחקנים שירצו לשכוח את המשחק אתמול הוא השוער ניב אליאסי, מה שיוצר דילמה מקצועית קשה למאמנו. עד עכשיו בשני משחקי הגביע פתח בהרכב אופיר מרציאנו, שכזכור החל את העונה כשוער ראשון אך איבד את מקומו בהרכב. כעת נראה שמרציאנו יעלה בהרכב גם בחצי הגמר ואם יהיה טוב גם ימשיך לקבל קרדיט במשחקי הליגה, מה שלא קרה כבר זמן רב.
לפני פתיחת המשחק כיבדה מכבי חיפה את מלך שערי הפועל באר-שבע בכל הזמנים, שלום אביטן, שהלך לעולמו ונטמן ביום שישי וערכה לכבודו טקס שכלל דקת מחיאות כפיים. שחקני באר-שבע עלו למשחק כשעל כתפיהם סרטים שחורים כאבל על מותו של אביטן, אך חלק מהשחקנים לא הקפידו לענוד את הסרט עד תום ההתמודדות.