העונה המסויטת של וושינגטון קיבלה הלילה (בין ראשון לשני) חותמת נוספת. הוויזארדס הפסידו 130:122 לטורונטו, לא בדיוק מאריות הליגה בלשון המעטה, ורשמו שיא מועדון שלילי - 64 הפסדים בעונה אחת. לצד זאת, דני אבדיה המשיך להציג יכולת נפלאה, כשחצה בפעם השנייה בקריירה את רף 30 הנקודות.
הישראלי סיים עם 32 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חסימות ו-2 חטיפות. חודשיים אחרי שקבע שיא קריירה מדהים עם 43 נקודות לצד 15 ריבאונדים, אבדיה רשם את משחקו השני הכי טוב מאז הצטרף לליגה הטובה בעולם. מעבר לכך, מדובר בדאבל-דאבל מספר 17 שלו העונה, יותר משחקנים כמו סטף קרי, דריימונד גרין, דונובן מיצ'ל, זאיון וויליאמסון, דווין בוקר, דמיאן לילארד, ג'מאל מארי, דמאר דרוזן ועוד שמות גדולים.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
ממשיך להציג יכולת גבוהה. אבדיה
(צילום: Patrick Smith / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
באתר "רינגר" ניתחו את הקבוצות שסיימו את העונה ב-NBA, אחת מהן היא כמובן וושינגטון. מירב תשומת הלב הופנתה אל אבדיה. "הייתה לו חצי עונה של מצוינות של שחקן שמעולם לא רשם ממוצע של ספרות כפולות או קלע טוב יותר מ-32 אחוז ממרחק בכל עונה קודמת. בהתחשב בזינוק שלו במחצית השנייה של העונה, זה נראה כעת כמו אחת העסקאות הטובות ביותר לקבוצה בליגה".
מעבר לכך, הנתונים שהציג הלילה הם חריגים בהיסטוריה של וושינגטון. אף שחקן מעולם לא רשם שורה סטטיסטית כמו שרשם הלילה הישראלי חוץ מאחד השחקנים האגדיים בתולדות המועדון - אלווין הייז שכיכב בקבוצה בשנות ה-70 וה-80.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
בהתקדמות אדירה. אבדיה
(Geoff Burke/Reuters)
המאמן הזמני של וושינגטון, בריאן קיף, אמר על היכולת של אבדיה: "הוא תקף את הטבעת, לקח ריבאונדים, יצר מצבים לשאר השחקנים, חסם זריקות והמשיך לעשות את הדברים שהוא בדרך כלל עושה. הוא עזר לנו לחזור למשחק".
על המצב הקשה של הקבוצה, שכאמור, שברה הלילה את שיא ההפסדים של המועדון לעונה אחת, אמר קיף: "אנחנו חייבים לדעת איך לפתוח משחקים בצורה טובה יותר. אף אחד מאיתנו לא אוהב להפסיד, זו לא הרוח של המועדון הזה. נכון לעכשיו אנחנו מנסים ללמוד איך להיות קבוצה מנצחת".
פורסם לראשונה: 10:45, 08.04.24