מחר (רביעי, 22:00) תארח פ.ס.ז' את ברצלונה למשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות, כשעל הקווים תתנהל יריבות פנימית, בין שני מנג'רים ספרדים ושחקני בארסה לשעבר – לואיס אנריקה וצ'אבי.
במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה לקראת המשחק, אנריקה ירה את יריית הפתיחה בחזית, כשהכריז שהוא זה שמייצג את ברצלונה, יותר מצ'אבי, והוסיף, "זו לא דעה, זאת עובדה".
2 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
"שם את הציפיות בצד. אנריקה
(צילום: Stuart Franklin/Getty Images)
אבל עוד לפני כן, פ.ס.ז' מגיעה למעמד מפסגת הליגה הצרפתית ואחרי שצברה בשבת שעברה תיקו ליגה תשיעי העונה ורביעי בששת משחקי הליגה האחרונים. "יש אנשים שיחשבו שאנחנו הפייבוריטים נגד ברצלונה ויש כאלו שיחשבו שלא", אמר אנריקה בפתח דבריו. "אני מנסה לשים את הציפיות והלחץ בצד ולא לחשוב על זה.
"עדיין לא זכינו בליגת האלופות ולכן אנחנו עומדים בפני כל הלחץ הזה", המשיך המאמן הספרדי על ה"קוף" שרובץ על כתפי שחקניו. "אבל אנחנו באמת צריכים קודם כל לעבור את השלב הזה. אנחנו מתרגשים מהמעמד ולא רוצים לחשוב על הציפיות מסביב. ברצלונה? מדובר בקבוצה איכותית, חזקה מאוד".
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
האם התלמיד ייגבר על רבו? צ'אבי
(צילום: Carlo Hermann / AFP)
על יחסיו עם מאמן היריבה, צ'אבי, ששיחק תחתיו בקמאפ נואו, אמר מאמן פ.ס.ז וירה את יריית הפתיחה לקראת המאבק מחר: "לא מכיר את העבודה שלו כמאמן אלא רק כשחקן, כששימש קפטן בקבוצה שלי, אבל אני לא יודע אם זה יתרון. זה כן יהיה נהדר ברמה הפיקנטית אבל בכל הנוגע לכדורגל, אני חייב לציין שאני מייצג את ברצלונה יותר מצ'אבי. זו לא דעה, זאת עובדה. תסתכלו על הסטטיסטיקות והנתונים, את התארים. אני ללא ספק זה שמייצג יותר את רוח המועדון מבין שנינו".
אז האם המאמן הספרדי של פ.ס.ז' צודק? ב"מארקה" הספרדי בדקו וגילו שהטענה שלו לא לגמרי מופרכת. שני המאמנים אומנם משחקים לרוב במערך שאולי הכי מייצג את ברצלונה (4:3:3), כששתי הקבוצות בולטות עם אחזקת כדור של כ-65 אחוז, אבל בכל הנוגע לליגת האלופות יש לקבוצה הצרפתית יתרון קל (61 אחוז לעומת 50).
ומה עם משחק הלחץ? פ.ס.ז חילצה עד כמה 320 כדורים, 19 יותר מברצלונה (301), כאשר גם בליגה אנריקה מוביל עם 1,628 כדורים (58.14 בממוצע) לעומת 1,613 שמחלצת הקבוצה של צ'אבי (53.77 בממוצע למשחק).
ומה תארים? האמת שכאן ההכרעה די חד משמעית כשהמאמן הוותיק יותר, אנריקה (53) מוליך על פני צ'אבי (44) עם תשעה תארים בשלוש שנים (פעמיים באליפות, שלושה גביעי מלך, סופר קאפ ספרדי, ליגת האלופות, סופר קאפ האירופי ואליפות העולם למועדונים) לעומת שניים (אליפות וסופר קאפ ספרדי) למאמן שהחל את עבודתו בנובמבר 2021.
"שמעתי מה הוא אמר, זה לואיס אנריקה, אתם מכירים אותו", אמר צ'אבי שעה קלה לאחר שהדברים נאמרו. "יש לי כלפיו את כל הכבוד שבעולם, אחד המאמנים הטובים בעולם. יש לו קבוצה שיכולה לזכות בליגת האלופות וזו גם הכוונה שלו. בשורה התחתונה, שנינו רוצים את אותו הדבר. גם לו, גם לפפ וגם למיקל ארטטה יש את ה-DNA של בארסה. זה מה שמבדיל אותנו מהשאר וזה מה שעושה אותנו גאים”.