פנרבחצ'ה תצביע היום (שלישי) האם לממש את האיום שלה לפרוש מהסופר ליג הטורקית או שמא להסתפק בהדהוד התסכול מאירוע האלימות שחוותה לפני כשבועיים, בניצחון 2:3 נגד טרבזונספור. לקראת ההכרעה הדרמטית וכינוס האסיפה הכללית, פרסם המועדון סרטון הנחיות לאוהדים.
בטורקיה עדיין נסערים בעקבות המהומות שהתחוללו ביום ראשון לפני כשבועיים בסיום המשחק בין שתי הקבוצות, כשאוהדי הקבוצה המארחת פרצו למגרש והחלו להכות את שחקני האורחת מאיסטנבול.
2 צפייה בגלריה
פנרבחצ'ה מהומות
פנרבחצ'ה מהומות
בוקות מושלכות אל עבר שחקני פנר
(צילום: Handout via REUTERS)
2 צפייה בגלריה
פנרבחצ'ה מהומות
פנרבחצ'ה מהומות
הפריצה הגדולה למגרש
(צילום: REUTERS/Ihlas News Agency)
בעקבות האירועים ההם הוציאה הנהלת סגנית האלופה הטורקית הודעה עם איום מרחיק לכת – פנרבחצ'ה תבחן אפשרות לעזוב את הליגה הבכירה, במחאה על האלימות שהפגינו כלפי שחקניה.
"אנחנו צריכים לנתק קשר מהליגה", אמר נשיא המועדון עלי קוץ' ביום שלמחרת, "אם צריך, נרד לליגה נמוכה יותר, ולא נמות על המגרש. אתמול פנרבחצ'ה הייתה הקורבן, השחקנים שלנו ניצבו בפני לינץ', היה שם איבוד שליטה מוחלט. אם זה היה נגמר באסון, היינו דופקים את הראש ולא מבינים איך זה קרה לנו. הפכנו למדינה שמנרמלת אלימות".
המועדון פרסם הנחיות לאוהדים לקראת האסיפה כללית
הפריצה למגרש הגיעה בעקבות משחק דרמטי במיוחד. טרבזונספור (מקום 3, 49 נקודות) הצליחה למחוק פיגור כפול, אבל המחליף מיצ'י בטשואיי כבש ארבע דקות לאחר שעלה מהספסל (87) והעניק ניצחון 2:3 לפנר (מקום 2, 79 נקודות), שהתקרבה ליריבתה המושבעת בפסגה, גלאטסראיי (81 נקודות).
עם הסיום חגגו שחקני פנר את הניצחון הדרמטי במרכז המגרש, אלא שאז אוהד פרץ למגרש והכה את ברייט אוסיי-סמואל הניגרי, שלא נשאר חייב והכה אותו חזרה. בתגובה, אוהדים נוספים הציפו את המגרש והצטרפו לקטטה.
אם מישהו חשב שבעקבות האירועים תפורסם הודעת גינוי מצד טרבזונספור, ציפתה לו הפתעה גדולה. בעמוד הרשמי של הקבוצה בטוויטר לא רק שלא נרשמה התנצלות, אלא פורסם סרטון ובו הוצגו מספר עבירות חריפות של אוסיי-סמואל ומעליו נכתבה הקדשה למגן: "אל תחשוב ששכחנו, אצלנו אף אחד לא משאיר חשבונות פתוחים".
בהנחה שהאיום יתממש, הנטישה של פנר, שזכתה ב-19 אליפויות בהיסטוריה (האחרונה ב-2013/14), תהווה זעזוע עמוק בכדורגל הטורקי. במדיה משחקים מספר גדול של שחקנים ותיקים אך אדירים שכיכבו בליגות הטובות בעולם, בראשם דושאן טאדיץ' בן ה-35 ואדין דז'קו בן ה-37 שמוביל העונה את כובשי הליגה הטורקית עם 18 שערים. לצידם ניתן למצוא את שוער נבחרת קרואטיה דומיניק ליבאקוביץ' (29), אקס מנצ'סטר יונייטד פרד (31), אקס צ'לסי בטשואיי (30), אליהם הצטרפו בינואר בין היתר גם לאונרדו בונוצ'י (36) וראדה קרוניץ' (30).