3 צפייה בגלריה
חן יוסף במעיין האולמוסים
חן יוסף במעיין האולמוסים
חן יוסף במעיין האולמוסים
האביב הישראלי הקצרצר חוגג על מלא עם מזג אוויר הפכפך ומענג במיוחד, הכולל סערות חורפיות בליווי חמסינים, פריחה אביבית, התרוממות רוח קצרת מועד ורצון עז להירגע בחיק הטבע. האביב הוא הזדמנות מצוינת לטבילה איכותית במי מעיין צלולים ולחיבור נוזלי ומרענן עם פלאי הבריאה. כדי למצוא עבורכם את המעיין המושלם לטבילה אביבית במרחק של שעה מהמרכז ביקשנו מחן יוסף, בלוגרית טיולים וחובבת מושבעת של טבילה במעיינות, להמליץ לנו על משהו מיוחד, והיא ענתה לנו במהירות ובקלילות: "מעיין האולמוסים ליד קיבוץ רמת השופט".

"מדובר בבריכה קטנה וקסומה", מספרת חן, "מעיין ננסי מהמם שחבוי בתוך יער יפה, ויש לו צליל מדהים של מים זורמים. יש כאלה שיגידו שהבריכה היא בגודל של גיגית ומספיקה בדיוק לזוג או לארבעה ילדים קטנים, אבל זה סוד הקסם שלה".
מקור השם של המעיין הקסום הוא עצי האולמוס המרשימים שתושבי האזור נטעו מסביב - מדובר בעץ נשיר שמקורו בסין, ובתחילת האביב יש לו פריחה ורודה ויפהפייה. שם נוסף לעץ האולמוס המרהיב הוא בוקיצה שעירה, והקיבוצניקים של רמת השופט מטפחים את החורשה ושומרים על ניקיונה ועל אזור המעיין. חן מבקשת מהקוראים הנאמנים של סדרת הכתבות על טבילה במעיינות לשמור על השקט והשלווה של המעיין, ולא להגיע לשם בחמולה.
"בגלל הגודל שלו, מעיין האולמוסים הזעיר לא מתאים לשהות משותפת של מספר משפחות משפחות במקביל. אם הגעתם לשם וזוג רומנטי או משפחה טובלים בו, אני ממליצה להמתין ליד העץ הגדול ולחכות שהם יסיימו, ולא להפריע לאינטימיות של הטבילה שלהם. בכל זאת מדובר במעיין קטן, ואנשים נוטים למצות אותו במהירות ולהתקדם לדבר הבא. מצד שני, בכל הפעמים שטבלתי במעיין האולמוסים הייתי שם לבד, וגם החברים ששלחתי לשם דיווחו לי שהם היו שם לבד באינטימיות והיה להם מדהים".
3 צפייה בגלריה
חן יוסף במעיין האולמוסים
חן יוסף במעיין האולמוסים
חן יוסף במעיין האולמוסים
בריכת הבטון הזעירה שבנו הקיבוצניקים של רמת השופט מתמלאת במים זורמים במשך כל השנה, ומתאימה לטבילה מרעננת גם בקיץ. הקוטר שלה הוא כמטר וחצי והעומק מגיע בערך לגובה הברך, קלאסי לטבילה של ילדים קטנים, ויש גם ספסל נחמד. סביב המעיין יש צמחייה עבותה, הכוללת גם עצי רימון ותאנה וריחות משכרים של בוסתן.
"אני מאוד אוהבת את הצעידה הנעימה דרך היער לבריכה הננסית. יש המון פרפרים ופתאום שומעים את זרימת המים, ולפתע קולטים את המעיין הצלול והנסתר. מקום מבודד, ממש מקום קסום, מעיין של פיות מהאגדות".
מאיפה את מבינה בפיות, סיפורי אגדות וקסמים? "אני חצי פיה", היא צוחקת, "אני מאוד אוהבת סיפורים מהאגדות. בתוך אחת שגדלה בטבע ויש לה יער שלם ליד הבית, כל דבר עם ירוק וצמחייה תמיד קוסם לי. אם אני רוצה דייט עם עצמי או לקשקש עם חברה, מעיין האולמוסים הוא חוויה מושלמת. זה מעיין מאוד אינטימי, סופר-שקט וסופר-רומנטי, ואני יודעת שהרבה זוגות מאוד אוהבים אותו - זה מקום מושלם להצעת נישואין, ובשקיעה האורות והצבעים שלו מהממים".
מהי הטמפרטורה של המים? "המים נעימים ולא קפואים. לא צריך הכנה נפשית, פשוט להיכנס בכיף. בגלל שיש צל ליד העץ הגדול אפשר לעשות שם אחלה פיקניק, אבל חובה לשמור על הניקיון. אין שם פחים, לכן תביאו שקיות זבל ותיקחו לרכב את הלכלוך".
לחן יש טיפ חשוב לכל מי שמתכוון להגיע למעיין האולמוסים: "מי שהגיע למעיין האולמוסים והוא תפוס ואין לו כוח לחכות, או שהגעתם ונהניתם אבל אתם מרגישים שמיציתם את הבריכה הננסית, יש עוד הרבה מעיינות טובים לטבילה באזור הקרוב, כמו עין ריחנייה עם המפלונים החמודים שלו. אפשר לחפש ולמצוא ברמת מנשה המון מקומות מדהימים".
איך מגיעים? "המעיין הקסום נמצא צמוד לשטח של קיבוץ רמת השופט, ובני הקיבוץ מטפחים אותו ושומרים עליו נקי. להם יש שביל קצר דרך הקיבוץ. כדי לא להפריע עם שיירות של מכוניות שיעברו דרך הקיבוץ וייצרו אי נעימות, אני נותנת לכם את הדרך העוקפת. כותבים בווייז "זהרלאב" ומגיעים לאזור תעשייה קטן, צמוד למבנה של המועצה המקומית מגידו. כאן יש פיצול שבילים, אנחנו נמשיך לנסוע בדרך העפר הלבנה משמאל. נוסעים עוד דקה עד שהדרך הופכת לחומה ואתם נמצאים מול יער, שם מחנים את הרכב. מהחניה יש 15 דקות הליכה מהנות במיוחד. הולכים בשביל חום במקביל לאזור המיוער עד הסוף שמאלה, והשביל מתעקל ימינה. משם ממשיכים בדרך עפר דרך שער ברזל חלוד שקשה לפספס. אחרי הפנייה ימינה לשער ממשיכים ללכת עד ששומעים את הרעש של המים, ויש גם קצת שילוט. עוברים את העץ הגדול, ואחריו מסתתר המעיין".
אזהרה: במעיין האולמוסים אין שירותי הצלה, והרחצה בו היא באחריות המתרחצים בלבד. טבילה במעיינות ללא ידע בשחייה או השגחה היא מסוכנת.