בפעם השלישית ובתקווה שגם האחרונה: חברת התעופה אמירייטס מודיעה היום (יום ג') על השקת קו טיסות ישיר לתל אביב שיחל לפעול ביוני הקרוב.
טיסת הבכורה, שסימנה יהיה EK931, תמריא מדובאי ב-23 ביוני בשעה 15:50, ותנחת בנמל התעופה בן גוריון בשעה 18:00 (שעון ישראל). הטיסה חזור, EK932, תמריא מתל אביב ב-19:55, ותנחת בדובאי ב-23:59 (זמן מקומי). לאחר טיסת הבכורה, הקו יופעל באופן יומי כל השבוע. כלומר טיסה אחת ביום, שבעה ימים.
נזכיר כי טיסת הבכורה של חברת התעופה מדובאי הייתה אמורה לנחות בארץ בדצמבר האחרון אך לנוכח עלייה ברמת התחלואה העולמית ובישראל בפרט ולאחר מכן שינויים במדיניות הכנסת התיירים מצד ישראל - זו נדחתה שוב ושוב.
5 צפייה בגלריה
בדרך לנחיתה היסטורית בנתב"ג: האיירבוס A380 של אמירייטס
בדרך לנחיתה היסטורית בנתב"ג: האיירבוס A380 של אמירייטס
בדרך לנחיתה היסטורית בנתב"ג? האיירבוס A380 של אמירייטס
(יח"צ, אמירייטס)
אותה טיסה היסטורית, שתוכננה לנחות כאן לפני כארבעה חודשים, הייתה אמורה להתבצע במטוס הדגל של החברה, שהוא גם מטוס הנוסעים הגדול בעולם - האיירבוס A380.
בשלב הזה אין הודעה רשמית מטעם החברה אם הטיסה המחודשת תתבצע במטוס הגדול והמפואר. עם זאת, ל-ynet נודע שישנה כוונה להביא את המטוס הזה לטיסה הראשונה. זאת משום שהחברה כבר מילאה בעבר אחר הבקשות הנדרשות וביצעה את הבדיקות על מנת להיערך לכך, כדי להנחית את המטוס הזה בנתב"ג.
החברה תפעיל בקו זה באופן סדיר את צי מטוסי הבואינג 777-300ER, המציעים שלוש מחלקות: שמונה סוויטות פרטיות במחלקה הראשונה, 42 מושבים הנפתחים למיטות במחלקת העסקים ו-304 מושבים מרווחים במחלקת התיירים.
העיתוי על התחלת הפעלת הקו בין דובאי לישראל תמוה. זאת מאחר שהוא מגיע חודש וחצי אחרי עיד אל פיטר וחודש אחרי הרמדאן- שני חגים גדולים עבור הציבור הערבי בישראל שהיו מעודדים ליציאה לחופשות בזמנים אלו. מה שמלמד אותנו שאמירייטס ככל הנראה פחות פונה לקהל הערבי ישראל בארץ או לפחות לא שמה אותו בראש סדר החשיבות בבואה לבחון את השוק הישראלי.
בבואנו לבדוק את מחירי וזמינות הטיסות באתר החברה, נתקלנו בהודעה שלא נמצאו טיסות בתאריכים המבוקשים, גם כאשר חיפשנו בתאריך של טיסת הבכורה בחודש יוני ובתאריכים מאוחרים יותר.

בונים על טסים למזרח הרחוק

אמירייטס מיוצגים בארץ על ידי חברת אופן סקיי. בחברה "בונים" על הקהל הישראלי שיטוס עימם למזרח הרחוק, שכן טיסות אלו יקצרו עבורו את משך הטיסה.
בתוך כך, לוח הטיסות נקבע כך שיוכל לספק גישה נוחה לדובאי, כמו גם אפשרויות לטיסות המשך ליעדי חופשה נוספים כמו תאילנד, הודו, הפיליפינים, האיים המלדיביים, סרי לנקה, דרום אפריקה ואוסטרליה.
5 צפייה בגלריה
קייפטאון
קייפטאון
האם הישראלים אכן יטוסו איתם למזרח ולאפריקה? קייפטאון
(צילום: אסף קוזין)
בנוסף, קו הטיסות החדש של אמירייטס, במסגרתו יופעלו מספר טיסות יומיות בקוד-שייר עם חברת FlyDubai, יציע טיסות המשך מהירות ונוחות מנקודות אמירייטס ברחבי העולם, באמצעות טיסות יומיות ושבועיות, לאוסטרליה, ברזיל, הודו, הפיליפינים, תאילנד ודרום אפריקה – יעדים שברובם ישנן קהילות יהודיות גדולות. כמו כן, נוסעים מארצות הברית וברזיל יוכלו לעשות שימוש בחבילת Stop Over ולעצור בדובאי לפני טיסת ההמשך לתל אביב. החבילה תכלול לינה במלונות מהטובים בעולם, סיורים באתרים המפורסמים של דובאי ופעילויות רבות נוספות.
על פי נתוני מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי, ב-2021 ישראל דורגה כאחת מ-20 השווקים המובילים של דובאי והדירוג צפוי לעלות עוד יותר, ככל שהעיר תמשיך לפתוח את שעריה למבקרים נוספים ב-2022.

בידור בעברית במהלך הטיסה

נוסעים שיטוסו עם אמירייטס יקבלו שירות בהתאמה אישית וחידושים לכל אורך הטיסה, כך מספרים בנציגות החברה בארץ. "הנוסעים ייהנו ממערכת הבידור המובילה של אמירייטס, עם למעלה מ-4,500 ערוצים לבחירה, בהם סרטים מקור ישראליים, כגון 'יותר ממה שמגיע לי', 'נתראה בשמחות', 'אישה עובדת', 'אפריקה', 'המחשמלים' ו'אסיה'", כך נמסר בהודעה.
5 צפייה בגלריה
מי אמר סרדינים? מחלקת התיירים במטוס
מי אמר סרדינים? מחלקת התיירים במטוס
מערכות בידור עם תוכן בעברית
(יח"צ, אמירייטס)
5 צפייה בגלריה
עמדת בר עם ברמן בלאונג' של מחלקות היוקרה במטוס
עמדת בר עם ברמן בלאונג' של מחלקות היוקרה במטוס
ולברי המזל המחלקה הראשונה יחכה בר עם ברמן בלאונג'
(יח"צ, אמירייטס)
אמירייטס תהיה גם חברת התעופה הזרה הראשונה שתציע לנוסעיה לצפות בסרט הדוקומנטרי "אמן-אמן-אמן", המספר את סיפור דו-הקיום והחברות בין מוסלמים ויהודים באיחוד האמירויות והמתנה ההיסטורית של ספר התורה שניתנה למנהיגות.
הקו החדש לתל אביב מציע אפשרות לקיבולת מטען של 20 טונות, דבר שיאפשר ערוצים נוספים לעסקים ישראליים וחברות הזנק לייצוא מוצרים כגון תרופות ומוצרי פארמה, היי-טק, פירות וירקות ועוד. כמו כן, צפויות הטיסות להוביל לישראל חומרי גלם ורכיבים תעשייתיים, מוליכים וחבילות מאתרי המסחר המקוון השונים.

"מצפים לארח את הנוסעים מתל אביב"

עדנאן קאזים, סמנכ"ל מסחרי באמירייטס מסר: "אנו מצפים לארח את הנוסעים על טיסותינו מתל אביב ואליה בקיץ הקרוב, ולהציע להם קשר חדש ומשמעותי לדובאי ודרכה ליעדים נוספים".
5 צפייה בגלריה
בפעם הראשונה פרסומת של אמירייטס בעברית
בפעם הראשונה פרסומת של אמירייטס בעברית
הפרסומת של אמירייטס בעברית עם התכנון הראשוני לפתיחת הקו בתחילת השנה
(מתוך עמוד היוטיוב "אמירייטס")
קאזים הוסיף כי "בנוסף למתן מענה לביקושים הגבוהים, פתיחת הקו לתל אביב תציע אפשרויות נוספות לנוסעים ותפתח הזדמנויות חדשות לבעלי עסקים להגיע לדובאי ומעבר לה באמצעות רשת ענפה של כ-130 יעדים, האירוח הייחודי וחוויית טיסה זוכת-הפרסים שאנו מציעים. אמירייטס מחויבת ליצור הזדמנויות חדשות בתחומי העסקים והתיירות ולחזק את הקשרים בין איחוד האמירויות וישראל. אנו מודים לרשויות באיחוד האמירויות ובישראל על תמיכתן המתמשכת והפיכת הקו לאפשרי".