הפרלמנט היווני אישר להעלות באופן חד את מס התיירים שנגבה ביוון דרך מקומות הלינה, כולל דירות Airbnb. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר בחודש מרץ הקרוב. על פי התחשיב החדש, בעונת התיירות (חודשים מרץ עד אוקטובר) ייגבה מס של 10 אירו לכל יום שהייה (לחדר) במקום המס הנוכחי של 1.5 אירו ליום. בחודשים נובמבר עד פברואר ייגבה מס של 4 אירו ליום במקום 0.5 אירו שנגבה כיום.
אז בכמה תתייקר החופשה הבאה שלנו ביוון? ניקח לדוגמה חופשה של ארבעה לילות לזוג עם שני ילדים שלנים בחדר אחד. עד היום משפחה כזאת שילמה מס של 6 אירו (כ-24 שקל), והחל מהעונה הקרובה תשלם – 40 אירו (כ-160 שקל).
1 צפייה בגלריה
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
(צילום: shutterstock)
אותה משפחה, אם תנפוש באוף סיזן, כלומר בחודשים נובמבר עד פברואר, תשלום מס של 16 אירו (63 שקל) לחופשה של ארבעה לילות, במקום מס של שני אירו (כ-8 שקלים) שהיא נדרשת לשלם כיום.
אילן שלם, סמנכ"ל שיווק של קבוצת הדקה ה-90, העריך בשיחה עם ynet כי התייקרות המס לא תגרום לישראלים לוותר על יוון. "יוון נחשבת ליעד מספר אחד ב-2024, בפרט אחרי שטורקיה נמחקה כרגע מהמפה עבור הישראלים. יחד עם זאת, כסיטונאי אני מניח שנספוג את זה – ונאזן את התוספת החדשה הזו ונגלם אותה בחבילות שלנו".
יוון היא כמובן לא המדינה היחידה שגובה מס תיירים. ברומא המס הוא בין 3 ל-7 אירו לחדר ללילה. בפריז מס התיירים נע בין 0.83 אירו ל-4.40 אירו לחדר ללילה. במדריד המס נע בין 0.5 אירו ל-1.5 אירו לחדר. למידע על מיסים נוספים שמייקרים את החופשות בעולם היכנסו לכתבה הבאה.